Paříž 2012: Jak obstojí Škoda Rapid v porovnání s francouzskou konkurencí?

28. září 2012 14:40

Světový autosalón v Paříži je přehlídkou aut nabízejících potřebný komfort, kvalitu i užitnou hodnotu, a to za příznivou cenu. Automobilky doslova ve velkém míří tam, kam se před časem vydal Renault se svojí dacií. Nyní nabízí podobná auta, ale, dalo by se říci, „značkové kvality“ a s patřičnou reputací. I to je jeden z důvodů, proč koncern Volkswagen vyslal do této kategorie naši škodovku s modelem Rapid. A právě jemu se ještě do konce roku mají postavit francouzská dvojčata Peugeot 301 a Citroën C-Elysée.

Co nás bude zajímat nejvíc, je zavazadlový prostor. Škoda Rapid nabízí 550 litrů, peugeot a citroën mají 506 litrů. „V případě francouzského vozu šlo i o konkurenci Dacii Logan, která se tu představuje v inovované verzi,“ říká vedoucí motoristické redakce Radiožurnálu Jan Říha. „Ta má 510 litrů, proto je v tomto smyslu oněch 506 litrů možno považovat za dostatečnou konkurenci.“

Ještě jedna drobnost. Je vidět, že zevnitř není takzvaný „tapecírunk“. O tom, že se jedná o levné auto, svědčí i zvuk zabouchnutí kufru.

Interiér, otázka ceny

Podívejme se teď na Peugeot 301 pěkně odzadu dopředu. Na zadních sedadlech je dostatečný prostor už na první pohled. „Před koleny mám ještě dobrých deset centimetrů,“ pochvaluje si Jan Říha, když zadní sedadla vyzkouší. „Prostor je obrovský – možná právě na úkor kufru, kde by se dalších 50 litrů asi ještě získat dalo.“

Usedám za volant. Jedná se o klasický peugeot, přestože vůz, v němž se nacházím, očividně disponuje vyšším stupněm výbavy. „Jde zkrátka o dojem z vozu, který stojí kolem 300 tisíc,“ podotýká Jan Říha. „Vždy jde o poměr mezi cenou a tím, za kolik je možné interiér vyrobit. Já bych s tímto interiérem problém neměl, na stranu druhou Škoda Rapid je na tom podle mě o třídu lépe, pokud jde o zpracování a designový vjem.“

Peugeot 301

S tímto tvrzením si dovoluji nesouhlasit. Na peugeotu je podle mě jasně patrný zvláštní francouzský šarm, kdežto škodovka disponuje strohým německý designem.

Kolik budou peugeot a citroën stát, zatím není jasné

Podívejme se nyní na elektrické stahování oken. Zatímco u Škody Rapid je možné pouze vpředu – a na nápravě už v Mladé Boleslavi pracují, u Peugeotu to vyřešili elegantně. Stahování okének na středové konzoli před řadicí pákou mi připomíná jiného konkurenta.

„Jde o Dacii Logan nebo Dacii Duster,“ přidává se Jan Říha. „Je to jednoduché a hlavně levné řešení, které pomáhá snížit cenu pořízení takového vozu.“

Tu v současné době neznáme. Víme, že základní Škoda Rapid bude stát 289 900 korun. Podle našich informací by Peugeot 301 i Citroën C-Elysée měly mířit pod tuto hladinu.

autor: pgj
Spustit audio