Létání na Aljašce? Počasí se rychle mění. Musíte se orientovat v prostoru, i když nic nevidíte, říká pilot Průša
Přistál celkem na 850 letištích, přeletěl pouště Kalahari, Namib, Saharu, ale také města jako Sydney, Vancouver nebo New York. Pilot Jiří Průša zná i létání na Aljašce, kde je podle statistik počet leteckých nehod dvakrát větší než ve zbytku Spojených států. „Na Aljašce je divočejší létání, nejste pod dohledem jako v Evropě a můžete letět, jak chcete. Hlavní problém je nestálé počasí a viditelnost,“ popisuje. Jak vypadá předstartovní příprava letadla? A kdy obletí zeměkouli?
Související
-
Vyšetřování úmrtí Petra Kellnera: Za pádem vrtulníku mohlo být i počasí
„Vyšetřovatelé chtějí prozkoumat jeho části a zjistit víc o samotném pádu – kde a jak je vrak poškozený. V helikoptéře je i záznamové zařízení,“ popisuje Jakub Lucký.
-
Splnit si sen létat? Dnes je to náročnější a nepoměrně dražší, říká bývalý dopravní pilot
„Najdeme si nějakou profesi, která nás teď momentálně udrží, abychom letěli. Třeba na jeden motor, ale letěli,“ využívá zkušenost z létání bývalý pilot Stanislav Vojtíšek.
-
Létání musí mít člověk od přírody, vydřít se to nedá, shodují se akrobatičtí piloti
Zakladatel chrudimské akrobatické čtyřka Jiří Tlustý a současný pilot Flying Bulls Aerobatics Team Miroslav Krejčí mluví o historii a současnosti akrobatického létání.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka