Velké rozdíly mezi školami vedou k prohlubování příkopů
Mezi školami jsou z různých příčin velké rozdíly a školství se tak stává spoluviníkem prohlubování příkopů. O tom, jak se pozná dobrá škola, jak vypadá dobrá komunikace školy s dětmi a jejich rodiči nebo jak náročné je v současné době otevřít dveře dětem z Ukrajiny.
Poslechněte si debatu Vertikály s Helenou Wernischovou z Evangelické akademie a Petrem Karasem, ředitelem Lauderových škol v Praze. Moderuje Eva Hůlková.
Související
-
České děti integrací ukrajinských uprchlíků do škol určitě netrpí. Spíš naopak, říká ministr Gazdík
„České děti určitě netrpí, v mnohém se naopak zdá, že je mohou obohatit. Například v sociálních vazbách a dovednostech, které za covidu trpěly,“ říká Petr Gazdík.
-
Kritika školství: Jednotné přijímačky přinesly víc nevýhody. Chybí psychologové, odcházejí učitelé
Věda Plus se zaměří i na klimatický týden na Blízkém východě – kvůli změnám klimatu by tam mohly v létě panovat teploty až kolem 60 stupňů Celsia.
-
Petr Šabata: Čekání na zázrak aneb Fialova vláda mlží kolem platů ve školství
Vláda Petra Fialy si napsala do prohlášení: „Garantujeme kvalitní platové ohodnocení pedagogů a udržíme jejich platy na úrovni 130 procent hrubé měsíční mzdy.“
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.