Asistenční služby mají méně zásahů, upozorňují na komplikace v zahraničí
Slabší provoz v době opatření proti šíření nového koronaviru znamená pro asistenční společnosti o dvacet procent méně případů, současně nové nároky na práci.
Koronavirová krize už zasáhla i do práce asistenčních společností, které pomáhají řidičům po dopravní nehodě nebo s poruchou auta. Mají zhruba o dvacet procent méně práce než vloni. Své služby taky musely přizpůsobit aktuálním nařízením vlády.
Čtěte také
Firmy musely nakoupit dezinfekci a ochranné pomůcky, jakou jsou rukavice a zejména roušky. Ty řidiči často s sebou v autě nemají, potvrzuje ředitel asistenční společnosti Europ Assistance Vladimír Fuchs: "Náhradní roušky, to bylo úplně to první opatření, které všichni profesionálové v asistenčních službách viděli, že je potřeba. Je stále ještě plno řidičů, kteří vyjedou nevybavení. Ale je to proto, že nepredikují, že nastane situace, kdy budou roušku potřebovat."
Nošení roušek v autě je povinné od středy 21. října, pokud řidič ve vozidle necestuje sám nebo s členy své domácnosti.
Stáhněte si aplikaci 'Zpravodaj Zelené vlny':
• App Store (Apple): iPhone, iPad
• Obchod Play (Google): mobily a tablety s Androidem
Více o appce »
Nejčastější potíže za korona krize
Nejčastější případy, kdy u porouchaného auta zasahovaly asistenční služby, popisuje Milan Káňa z pojišťovny Kooperativa: "Jsme pro klienty zajišťovali nejčastěji odvoz, odtah nepojízdného vozidla do nejbližšího servisu. Dále častokrát jsme zasahovali u nastartování vozu přes kabely, nebo u proražené pneumatiky." Podobné zásahy eviduji také ostatní společnosti.
Podle asociace ubylo zakázek kvůli opatřením proti dalšímu šíření koronaviru. Na silnicích jezdilo méně aut a stalo se i méně dopravních nehod. Podle statistik České asociace asistenčních společností letos od ledna do září evidují firmy přes 170 tisíc zásahů. To je v porovnání s loňským obdobím o pětinu méně.
Čtěte také
Varování před cestami do zahraničí
Asistenční společnosti upozorňují motoristy hlavně na restrikce, které okolní země zavedly vůči Česku.
Může se prodloužit i prodražit odtah nepojízdného vozu, vysvětluje ředitel asistenční společnosti Europ Assistance Vladimír Fuchs: "Některé posádky našich odtahových speciálů museli vycestovat pro české klienty do zemí, ve kterých platilo, že musí vstupovat například pouze s negativním testem na koronavirus, anebo museli podstoupit povinnou karanténu."
Česká asociace asistenčních společností proto doporučuje, aby si lidé před cestou autem do zahraničí zkontrolovali rozsah svého pojištění a měli sjednané balíčky, které jim zajistí třeba ubytování po dobu opravy vozu, případně zapůjčení náhradního auta.