Billboard na místě smrtelné nehody?
Už mnohokrát jste v našem vysílání slyšeli o projektu „Bezpečně do školy". Podporuje ho nejen ministerstvo dopravy, ale i řada městských samospráv. Je proto velmi zvláštní, když u nejnebezpečnějšího přechodu v dané oblasti místo bezpečnostních opatření vyroste obří blikající billboard. Stalo se to v Radlické ulici v Praze 5.
Světelný billboard blikal do očí řidičům od února. Už déle než tři týdny je však vypnutý. Souvislost je třeba hledat s protestním setkáním žáků, rodičů i učitelů Tyršovy a Waldorfské základní školy. „Podle mě by bylo nejlepší, kdyby ho odstranili, protože vypnutý billboard nemá žádnou hodnotu,“ říká učitel Ondřej Balík.
Po protestní akci se začaly dít věci. Sice se asi nikdy nepodaří zjistit, který úředník nese odpovědnost za vydání stavebního povolení pro blikající billboard v místě, kde před lety došlo k tragické nehodě a proč si magistrát hlavního města nevyžádal k stavbě posudek dopravní policie, což je na jiných úřadech v těchto záležitostech běžná praxe, podstatné ale je, že hlavní inzerent nemá už o tuto plochu zájem.
„Nyní je úplně vypnutá – neběží na ní žádné reklamy. Takto to bude do té doby, než se iniciativa občanů sejde se zastupitelstvem městské části Praha 5 a dojdou v této věci k závěru,“ vysvětluje Alžběta Houzarová z Vodafonu.
Dozvídám se, že billboard, o kterém si veřejnost myslí, že je nebezpečný, je pro inzerenty podobně přínosný jako sportovec, který dopuje. Asi proto se sami majitelé reklamní plochy snaží s úředníky z Prahy 5 o celé věci jednat.
„Chtěl jsem po nich jako první krok, aby v době, kdy jdou děti do školy – v 7,15 až 8,30 – byl ten billboard úplně vypnutý,“ říká vedoucí stavebního odboru Luboš Táborský.
Billboard u přechodu zůstane
Dál chce radnice s majiteli jednat o přesunutí billboardu. Fakt ale je, že zmiňovaný billboard je stavbou zcela legální a podle platných povolení může na místě stát klidně další čtyři roky. Všechny ústupky tedy jeho majitelé dělají jen proto, že jsou pod nátlakem. Inzerenti o plochu, ztratili zájem. Víc jsme se ale nedozvěděli.
Pro Vodafone sice reklamu zprostředkovává společnost Mediaservis, ovšem k majiteli billboardu se jen tak nedostanete: „Žádný billboard nevlastníme, ale klient Vodafone je náš, takže pravděpodobně ten pronájem šel přes nás. Zkusím se tu zeptat, vezmu si na vás kontakt a někdo se vám ozve.“
Nikdy se nikdo neozval, ale důležité je, že billboard zatím stále nesvítí. Řidiči se tak mohou opět plně soustředit nejen na semafory – které kvůli billboardu často projížděli na červenou – ale také na nápisy na silnici. Stojí tam Pozor, děti.