Francouzské dálnice patří k nejdražším v Evropě, platí se i za tunely

23. leden 2012 15:50

V našem pravidelném seriálu Autem po Evropě se podíváme do Francie. Na co si musíte dát během cest pozor, jaké jsou záludnosti provozu na tamních silnicích a co naopak oceníte, o tom jsme si povídali s naším spolupracovníkem ve Francii Janem Šmídem.

Pokud bys před něčím měl varovat naše motoristy, co by to bylo?

„Varoval bych je zejména před rychlou jízdou a alkoholem. Pokud jde o zimní cestování, ve Francii neexistuje nařízení používat zimní pneumatiky, ale je povinné mít při jízdě na určitých silnicích například zvláštní typy řetězů a podobně. Vzorek na gumách musí mít tři milimetry, stejně jako v ostatních zemích.

V horských střediscích nemusíte mít problémy, protože silnice jsou tam dobře udržované. Ale možná vás překvapí, že i v menších místech můžete být kontrolováni zejména na alkohol. Také si opravdu dávejte pozor na rychlou jízdu, protože Francie instaluje stále víc stacionárních radarů.“

Pomineme-li pokuty, jak levné nebo drahé je cestování po francouzských dálnicích?

„Je velmi drahé. Ve Francii se platí mýtné, které patří k vůbec nejdražším v Evropě. Je to položka, na kterou musíte být připraveni. Pokud cestujete na hory, musíte počítat také s tím, že řada tunelů je zpoplatněna a ceny jsou velmi vysoké.“

Jezdí se ve Francii v zimě jinak v porovnání s létem?

„To je určitý paradox. Horská střediska jsou velmi dobře připravena na zimu a problémy tam proto nejsou. Potíže mohou nastat zejména v jižní části Francie, když se změní počasí. Obvykle je tu poměrně teplo, jedenáct-dvanáct stupňů, ale pokud se změní počasí, většinou na to připraveni nejsou a musíte tedy věnovat řízení mnohem větší pozornost než na horách.“

ÚAMKTuristické informace v seriálu Autem po Evropě připravujeme ve spolupráci s ÚAMK.
autor: jšm
Spustit audio