Frankfurt 2013: poslední Novinky Hyundaie a Peugeotu

14. září 2013 14:20

Na autosalonu ve Frankfurtu se oficiálně představuje na 189 světových premiér. Opravdu nových aut ale najdeme poskrovnu. Většina premiér jsou nejrůznější facelifty, karosářské varianty nebo nové motorizace. Přesto najdeme několik aut, která bychom při návštěvě 65. světového autosalonu neměli přehlédnout.

O Škodě Rapid Spaceback bylo řečeno prakticky vše. Daleko menší pozornost byla věnována nové tváři Yetiho. Ten pro mnohé, bohužel, ztratil charakteristická kulatá světla, za která bojoval i designér škodovky Jozef Kabaň. „Je to určitě prvek, který byl pro Yetiho velmi charakteristický. Za světla jsem bojoval dost, ale není třeba být příliš smutný. Myslím, že ve světlech se dá i dál najít něco speciálního. Dostane pěkné „ledky“ – denní svícení, které auto dodá velmi neodolatelný šarm.“

Čtěte také

Když se vydáme z haly číslo 3 do haly číslo 6, najdeme nesmiřitelného konkurenta mladoboleslavské automobilky – Hyundai. Ten sem do Frankfurtu přivezl nejnovější malý model i10 a, jak jinak, zase se cítí na to vyzvat i většího soupeře. „Myslíme si, že mezi jeho konkurenty bude patřit například Škoda Fabia,“ konstatuje Miloš Adámek z Hyundaie, podle kterého sází i10 na své silné stránky.

„Vyniká velkým vnitřním prostorem a nabízí prvky výbavy, které jsou obvyklé v autech vyšších segmentů, takže už v základní výbavě jsou věci jako vyhřívaný volant, parkovací senzory a podobně,“ popisuje Miloš Adámek.

Nový Peugeot 308

A můžeme přejít zase o kousek dál – do haly číslo 8, která je z velké části okupována koncernem PSA. Na stánku Peugeotu se pak musíme zastavit u nového modelu 308. Ten má stejně jako model 208 pro mnohé nezvyklé rozvržení pracoviště řidiče, takzvaný i-cokpit, který nám popíše Radka Mathey.

„Tento systém řízení tvoří volant velice malého průměru, vyvýšená přístrojová deska a velký dotykový displej. Řidič má vlastně všechno po ruce, ovládání celku je velice intuitivní a velice snadno si na to člověk zvykne,“ říká Radka Mathey. Což musím ze zkušeností s menší 208 potvrdit. Nelze ale opominout i jednu historickou událost v dějinách jedné z nejstarších automobilek světa, jejíž historie se píše od roku 1889. Poprvé má nový model stejné označení jako jeho předchůdce.

Čtěte také

„Nám tak trošku došla čísla, protože v dnešní době máme nejširší řadu vůbec v naší historii a 309, která by logicky následovala po 308, jsme kdysi v historii používali, takže už jsme ji nechtěli použít znovu. Abych ještě trochu předběhla dopředu, tak jedním z posledních modelů, který má označení ještě se sedmičkou na konci, je Peugeot 107 a už příští rok dostane nové označení 108 a to už mu zůstane navždy,“ dodává Radka Mathey.

Určitě se pak nezapomeňte zastavit v hale číslo 9 u Hondy, kde je Civic Tourer, který sesadil z trůnu nejprostornějšího kombi ve své třídě – Octavii. I přes poměrně malý počet opravdových premiér ale stojí za to projít halu po hale. Je totiž nač se dívat – a jeden den vám na to stačit nebude.

autor: pgj
Spustit audio