Hasiči měli napilno
Minulý čtvrtek na dálnici se jižně od Káhiry srazilo devět aut. Zemřelo 29 lidí a dalších 12 utrpělo zranění. Příčinou nehody, do níž se dostaly kromě šesti osobních aut i tři mikrobusy, byla podle policie hustá mlha v daném úseku a nepřiměřeně vysoká rychlost jízdy. Na místo nehody 100 kilometrů na jih od Káhiry bylo vysláno přes 20 sanitek a záchranných týmů. U nás smutný rekord drží 21. prosinec roku 1950, kdy náklaďák vezoucí brigádnice vjel pod vlak, za což zaplatilo životem 34 lidí. To je naštěstí už hodně dávno, ale i v minulých dnech se na našich silnicích umíralo.
V okolí našich silnici přibylo za posledních 7 dní 16 křížků, když se stalo celkem 2 763 nehod.
"Nejvíce nehod se v minulém týdku stalo v pondělí (577 nehod) a ve středu (451 nehod). Nejméně pak se jich stalo v neděli (220 nehod)," konstatuje Petr Sobotka z Policejního prezídia.
Už jsou také sečtena čísla za leden. Ten si vyžádal celkem 63 mrtvých, což je 3. nejnižší počet od roku 1990. Zajímavé je ale porovnání počtu nehod. Letošní leden je i v tomto ohledu 3. nejnižší.
"Nejméně nehod v tomto měsící bylo v roce 1991 a to 6 604 nehod. A nejvíce v roce 2000 - 18 939 nehod."
Tedy třikrát více. U kuriózní nehody zasahoval minulý týden i záchranář Bořek Bulíček, kterého zavolali hasiči z Řevnic hned poté, co se před jejich stanicí ozvala ohromná rána.
"Mladý řidič s multikárou, který jel z kopce, nezvládl řízení a narazil do sloupu, který tam stál coby výrazné znamení pro výjezd hasičů. Sloup doslova urazil, multikára se převrátila na bok, řidič vypadl ven předním sklem a zůstal ležet na silnici. Naštěstí se ta nehoda obešla se středně těžským zraněním, byla tam nějaká zlomená ruka, tržné a zhmožděné rány. Kuriózní na tom bylo nejen to, že se vlastně rozbil přímo před hasičema, ale že hasiči nemuseli ani vyjíždět se svým vozem, jenom vyběhli před hasičárnu a začali ho ošetřovat ještě před naším příjezdem."
Na silnicích se v uplynulých dnech nejen bouralo, ale i hořelo. Tak třeba ve středu ráno začal hořet mezi Českými Budějovicemi a Veselím nad Lužnicí kamión.
"Profesionálním i dobrovolným hasičům, kteří byli na místo přivoláni, se rozsáhlý požár podařilo zlikvidovat zhruba po třičtvrtě hodině. Celý tahač shořel a částečně poškozen byl i návěs s převáženým zbožím. Jako nejpravděpodobnější příčinu vzniku požáru stanovil vyšetřovatel prozatím blíže nezjištěnou technickou závadu na tahači," popsal horké chvilky hasič Petr Kopáček. Škoda sice byla odhadnuta na 5 miliónů korun, ale naštěstí se tahle událost obešla bez zranění.