Jedno chytré řešení ušetří až polovinu tekutiny v ostřikovačích
Pařížský autosalon je přehlídkou těch nejmodernějších automobilových technologií. Často jde o složité a nákladné elektronické systémy. Ale v osmi halách pařížského expa najdete na stovkách aut i jednoduchá a levná řešení, která moc nestojí a přesto si zaslouží pozornost. Třeba ostřikovače, které uspoří až polovinu kapaliny na sklo.
Domácí francouzské automobilky Renault, Peugeot a Citroën si tady v Paříži pronajaly obrovské výstavní plochy hlavního pavilonu 1. Obdivovat tu můžete osobitý francouzský design a nápaditou architekturu stánků, které obklopují nejrůznější auta. Mě teď zajímá vůz s názvem Cactus a jeho přední sklo. Marně byste pod ním totiž hledali trysky ostřikovačů.
„Ostřikovač se nachází přímo ve stírátku. Umožňuje lepší stírání skla a tudíž lepší viditelnost řidiče a zejména za jízd v noci lepší viditelnost před ostřikované sklo,“ vysvětluje Miloslav Doupal z Citroënu. Tohle řešení má ale vliv i na provozní náklady auta. Ušetříte na kapalině do ostřikovačů.
Navíc je auto o pár kilogramů lehčí. „Tím, že se ostřikovaná kapalina promítá přímo ze stírátka na sklo, dochází k úspoře ostřikovací kapaliny až o 50 procent. Z toho důvodu si můžeme dovolit zmenšení nádržky na ostřikovanou kapalinu. Zde pramení ona úspora hmotnosti.“
Jednodušeji
Citroën není první automobilkou, která s takovým řešením přichází, použil ho už například německý Mercedes. U něj bylo vedení kapaliny součástí samotného originálního stírátka. Citroën šel jenodušší cestou. „Rozdíl spočívá zejména v tom, že na našem technologickém řešení ke stírátku vede hadička, ze které se kapalina ostřikuje. Takže tím dochází ke zmenšení nákladů v případě poškození stěrače a to je samozřejmě ekonomicky přínosné,“ říká Miloslav Doupal.
Jestli se úsporné ostřikovače zavedené přímo do stěračů prosadí na úkor klasických trysek ostřikujících často i sklo auta jedoucího za vámi se ukáže až časem.