Lovci nehod: korupce nebo odposlech?
V opravách nabouraných aut se točí obrovské peníze. Tak velké, že už dlouhé roky se na našich silnicích setkáváme s takzvanými lovci nehod. Smyslem jejich práce je dorazit k nehodě co nejdřív a řidičům zajistit opravu. Provize z odtahu, servisu a zapůjčení náhradního vozu jsou tak lákavé, že lovci nehod často riskují – řidičský průkaz i dobré mravy.
S rychle jedoucím, obvykle kličkujícím vozem s oranžovým majákem už má zkušenosti řada z nás. Hlavně po frekventovaných tazích se nehodové služby prohánějí opravdu často. K nehodě spěchají, aby jim ji nevyfouknul někdo jiný.
„Takže potom dochází dokonce i ke konfliktům mezi ,crash hunetry‘. Kde to, prosím vás, jsme?," ptá se Jakub Hradec z České kanceláře pojistitelů.
Pojišťovny proti lovcům nehod léta bojují. Vadí jim předražování odtahů, podvody při opravách i půjčování náhradních aut, které jim lovci nehod účtují.
„Je aféra například i s taxikáři – říká se, že taxikáři okrádají lidi. Také je hodíte do jednoho pytle? Myslím, že je spousta poctivých taxikářů, kteří tu práci dělají tak, jak se sluší a patří.“
Jsme v Pražské ulici. Pouhých 15 minut stačilo k tomu, aby k banálnímu odření zaparkovaného auta v málo frekventované ulici přijely hned tři vozy dvou nehodových společností. Jak se o události dozvěděly, když poškozený Vojtěch Razima volal jen na linku 158? Prý od známého.
„Během 15 minut od nehody, tudy jeli dva známí, dvou asistenčních služeb a zavolali. Myslíte, že by to bylo pravděpodobné? Mně to totiž zní spíš jako lež jako věž. Potom už nám zbývají pouze policisté,“ říká Vojtěch Razima.
Jde o korupci, odposlech policejních vysílaček, nebo o napíchnutý policejní software? Celou událost vyšetřuje Generální inspekce bezpečnostních sborů.