Na počátku školního roku bude na D1 nejdelší dopravní omezení v historii našich dálnic
Až dvacetikilometrová uzavírka se připravuje na dálnici D1. Kromě čtyř modernizovaných úseků na naší nejvytíženější dálnici dnes přibudou další dvě omezení. Práce by měly začít v okolí 55. a 91. kilometru.
Dálnice potřebuje opravit celkem 17 kilometrů asfaltového povrchu od sjezdu na Soutice až za Humpolec. „Opravy jsou rozdělené celkem do osmi úseků, kdy asfaltové úseky opravujeme sice provizorní, ale poměrně rychlou opravou, které říkáme remix vzhledem k tomu, že se zremixuje stávající asfaltová vrstva do nové,“ vysvětluje Jan Hoření z ŘSD.
Není to ovšem tak dávno, co se stejné úseky opravovaly. Tehdy ovšem byly vyměněny pouze 2 centimetry povrchu, což při provozu, který na D1 je, nestačilo. „Důvodem je jednoznačně to, že v těchto místech dochází už k rozpadu asfaltového krytu,“ říká Jan Hoření.
Nyní půjdou stavbaři do hloubky osmi centimetrů. To se blíží celkové opravě, kdy hloubka dosahuje 13 centimetrů. Práce začnou mezi kilometry 55 až 56 a 90 až 95, tedy na obou koncích opravované části dálnice. Po začátku školního roku se však stavbaři přiblíží modernizovanému úseku u Lokte.
„Na začátek září máme připravenou velkou opravu, která bude navazovat na modernizovaný úsek a vznikne tím jedna dlouhá uzavírka, která bude měřit 21 kilometrů a bude navazovat na modernizovaný úsek z Lokte, tedy 66. až 76. kilometr. Nová uzavírka začne mezi 77. a 85. kilometrem. Doprava bude v těchto situacích vedená dvěma plus dvěma jízdními pruhy,“ popisuje Milan Dont z Ministerstva dopravy.
Vznikne tak omezení, jehož délku nikdo u nás nepamatuje. „Tady jsme logicky museli uzavírku navázat na modernizovaný úsek, protože oprava je nutná vzhledem k havarijnímu stavu vozovky a je potřeba tento úsek provozovat do doby, než přijde na řadu v rámci modernizace,“ vysvětluje Milan Dont. Toto omezení potom bude trvat až do počátku října.