Nejaktivnější zpravodajové Zelené vlny se podívali do nového call centra
Call centrum Zelené vlny má za sebou první měsíc svého fungování. Operátoři na lince 800 553 553 přijmou denně 240 hovorů. Velkou zásluhu na tom mají taky dobrovolní zpravodajové. Tři, kteří volají nejvíc, se na to, jak call centrum v budově Českého rozhlasu na pražských Vinohradech funguje, přišli podívat.
„Vypadá to dobře. Mají tady i přístup k dálničním kamerám. Docela se mi to tady líbí. Operátoři datlují o sto šest. Pořád je o čem. Jak slyším ty jejich hlasy, tak už mi to připadá, jako bych seděl doma na pohovce, jak jim volám často. Je to moc pěkné a hlavně to má smysl,“ říká David Pátek, který přijel z Hustopečí u Brna. Ten za poslední měsíc zavolal do call centra aktuální dopravní informaci celkem 29krát a byl tak nejaktivnějším zpravodajem. Tentokrát spolu se svými dvěma kolegy viděl, jak operátoři jejich telefonáty zpracovávají.
Z call centra rovnou do vysílání
Operátor informaci od volajícího okamžitě zadává do systému a to, co posluchač nebo zpravodaj říká, hned hledá na mapě, aby informace byla co nejpřesnější. Hned jak operátoři zadají informaci od volajícího do systému, má ji okamžitě k dispozici redaktor Zelené vlny.
„Všechny zvuky, které voláte do call centra Zelené vlny, se dostanou ihned k nám do redakce a my tady potom s nimi pracujeme. Potom si zvuky můžeme případně sestříhat a pustit do vysílání, takže ta zpráva se objeví i ve vysílání v relaci Zelené vlny,“ vysvětluje redaktor Bohuslav Beneš. Aktuální ověřené informace z dopravy se tak k posluchačům dostanou téměř okamžitě, často i s doporučením objízdných tras v místě kolizí.