Paříž 2014: nová generace Hyundaie i20
Nová generace i20 je delší, nižší a širší než předchůdce. Odvážný a sofistikovaný vzhled vytvářejí elegantní linie a výrazně tvarovaný profil. Rozvor vozu, postaveného na nové platformě, byl prodloužen o 45 milimetrů na 2570 mm. Velikost zavazadlového prostoru činí 326 litrů.
V interiéru nalézají široké uplatnění měkké materiály, ozdobné panely s černým klavírním lakem a chromované detaily. Výsledkem je moderní prostor pro cestující.
Vůz je rovněž vybaven celou řadou nových technologií. Hyundai poprvé nabízí parkovací senzory vpředu a vzadu, vyhřívaný volant, statická světla pro odbočování a automatický systém odmlžování. Asistent pro jízdu v jízdním pruhu je dalším inovativním prvkem.
Nová generace i20 bude nabízena s výběrem tří zážehových motorů Hyundai Kappa a dvou vznětových jednotek U-II.
Všechny verze nové generace i20 jsou standardně vybaveny elektronicky řízeným stabilizačním systémem ESC (Electronic Stability Control) a řízením stability vozidla VSM (Vehicle Stability Management). Spolupráce obou systémů zabraňuje prokluzování kol a ztrátě kontroly nad vozem na povrchu s nízkou přilnavostí.
Nová generace i20 je vybavena také systémem signalizace nouzového brzdění ESS (Emergency Stop Signal), který aktivuje výstražná světla, jakmile řidič začne náhle prudce brzdit, aby byli následující řidiči upozorněni na rychlé zpomalení vozidla.
Asistent pro jízdu v jízdním pruhu LDWS (Lane Departure Warning System) upozorňuje řidiče v případě, že vůz začne při jízdě opouštět svůj jízdní pruh bez zapnutých ukazatelů směru, které by signalizovaly záměr řidiče změnit jízdní pruh.
Pro případ nehody je nová generace i20 vybavena souborem velmi efektivních prvků pasivní bezpečnosti, které účinně chrání cestující. Nový model je standardně vybaven šesti airbagy, čelními, bočními a okenními v celé délce interiéru.