Písečné střípky: Mitsu nebo neMitsu?
Kdo může na Dakaru porazit Mitsubishi 4x4? Už šest let stále stejná otázka. A rudá auta dávají pokaždé stejnou, kategorickou, odpověď: nikdo. A to přesto, že jejich vedoucího jezdce, Stéphane Peterhansela, potkaly nehody, když zrovna celkově vedl (v letech 2003 a 2006). Během posledního ročníku jeho týmový kolega, osminásobný účastník rallye Luc Alphand, hájil pozice japonské armády a nakonec vyhrál svůj první Dakar. Bývalý lyžař nyní patří mezi kandidáty na trofej, stejně jako další "Mitsumeni" Peterhansel, Masuoka a Roma, všichni bývalí vítězové soutěže.
Nehledě na avizovanou vylepšenou verzi slavného Pajera MPR 13, konkurence se jen tak vzdát nemíní. Stále spolehlivější Volkswagen Race Touareg má každým rokem větší šanci na vítězství a to díky silné sestavě jezdců. Rozvážný a zkušený jihoafričan Giniel de Villiers, druhý za Alphandem v roce 2006, na sobě dál pracoval. Legenda WRC Carlos Sainz zvítězil ve čtyřech etapách, ačkoli jeho hlavním cílem bylo "jen se učit". Volkswagen má také nového jezdce pro rok 2007: na výsluní se vrací Ari Vatanen. Chce zaútočit na etapový rekord, který vloni překonal "Peter".
Během posledních tří let posiloval také tým BMW X-Raid. Katařan Nasser Al Attiyah, který už ukázal, že umí, ještě potřebuje trochu důslednosti. Světový šampión v extrémním lyžování Guerlain Chicerti, 9. na Dakaru 2006 a vítěz poslední etapy, chce letos skončit ve finálové pětce. Šéf týmu, Sven Quandt, bude pozorně dohlížet na servis Jutty Kleinschmidtové, která dala všechno ze svých bohatých zkušeností do vývoje X3. A nakonec, Jean-Louis Schlesser, poslední, který porazil Mitsubishi v letech 1999 a 2000, pojede ve své modré bugině. "Ale nikdy jsem nebyl tak rychlý, jako když jsem jel sám", připomíná "Schless", který, jako obvykle, bude chtít zvítězit.