Pozor, policejní superb – policie zahájila obměnu svého Autotýmu

10. prosinec 2013 13:10

Dopravní policie dnes v poledne převzala 7 nových rychlých superbů. Ty postupně nahradí v Autotýmu pomalu dosluhující Volkswageny Passat. Škody Superb 3,6 o výkonu 260 koní s pohonem všech kol budou proti neukázněným řidičům nasazeny na počátku příštího roku, a to nejprve na dálnici D1 a dálnici D11. My jsme našli passat, který toho po českých silnicích odjezdil za těch pět let nejvíce.

Když vyjelo na počátku roku 2009 na naše dálnice prvních 16 rychlých passatů, netrvalo dlouho a vydobyly si u řidičů respekt. „Určitě, v každém případě máme respekt. Vzhledem k tomu, že jsem denně na silnicích, tak vidím reakce jiných řidičů, kteří na to skutečně reagují a automaticky zpomalují. Takže už jenom jako prevence se to vyplatí.“

Čtěte také

Jedním z šestnácti prvních pasátů, které vyrazily na naše silnice, byl modrý sedan, který slouží v Pravech na Královéhradecku. Za jeho volantem v tuto chvíli sedí šéf tamního oddělení Petr Dušek a my se můžeme podívat na tachometr. „V současné době má tento passat najeto 493 tisíc kilometrů,“ říká Petr Dušek. To už je pořádná porce. A není divu, že jeho posádky nachytaly nejednoho řidiče.

Tento konkrétní passat zadokumentoval více, než 11 tisíc přestupkových jednání řidičů a více než 11 miliónů korun bylo vybráno v blokovém řízení,“ upozorňuje Petr Dušek. Řidiči jsou schopni často velmi kuriózních výmluv. „Vymlouvali se na různé kurzy rychlé jízdy, a že spěchají s dětmi do školy a často to byly rychlosti přes 250 km/h,“ popisuje Petr Dušek.

Majáky schované v kufru nové policejní Škody Superb

Svědčí o tom i řekněme rekordní případ hned zpočátku služby tohoto passatu, navíc v zimě, i když na mokré dálnici. „Kam moje paměť sahá, tak se domnívám, že to byla rychlost 276 km/h po odečtu stanovené tolerance a je to rychlost, která je z GPS, takže se nejedná o tachometrovou rychlost. Byla to Audi A6 a na dálnici D11,“ vypráví Petr Dušek.

Čtěte také

Ani passatům se nehody nevyhnuly. Tento modrý passat ale neutrpěl během svého půl milionu ani škrábnutí. „Tenhle passat byl opravdu bez škrábnutí, bez nehody a bez větších technických problémů.“ Čeká vás loučení s passatem a přesednutí do supenu 3,6 4x4. toto je sportovně upravené auto, superb bude standardní, řekněme s měkčím podvozkem, o 40 koní méně. Jak se na něj těšíte? „Bude to auto, které se daleko víc ztratí v běžném provozu, nebude tolik viditelné pro běžné řidiče a myslím, že splní stejně účel, jako splnil passat,“ říká Petr Dušek.

A větší anonymita bude dalším strašákem pro příliš rychle řidiče. „Sám jsem na to zvědavý, protože passaty byly skutečně dobře poznat a uvidíme, podle mě je budou řidiči na silnicích mnohem hůř poznávat.“ Do budoucna by pak Autotým měl mít ze současných 34 rychlých passatů ideálně až padesátku rychlých superbů.

autor: pgj
Spustit audio