První reakce na novou Fabii Combi

11. září 2007 14:55

Kdo by neznal Škodu Fabia Combi, tedy auto, které v Česku často plní funkci ideálního rodinného vozu. Ale nejen jeho. Jde o auto velmi populární také jako služební, případně jako druhé do rodiny. Právě dvě posledně zmiňované role mu sluší nejvíc, pro některé rodiny se to totiž může zdát až příliš těsné. A to i ta druhá generace, kterou dnes automobilka představila na autosalonu ve Frankfurtu.

Před několika desítkami minut ukázala Škoda světu svého nového malého kombíka. Tady ve Frankfurtu má automobilka relativně velký stánek, působí rozlehlejším dojmem, než třeba koncernový kolega Seat. Mimochodem, je zajímavé, že na stánku nenajdete největší model tuzemské automobilky - Škodu Superb. Asi to souvisí s jeho novou generací, která je, jak se říká, na spadnutí. Měl by se objevit na jaře v Ženevě. To ale trochu předbíháme. Pojďme se konečně věnovat poslední novince automobilky - Fabii Combi. A protože vám chceme nabízet co možná nejrozmanitější pohledy na věc, rozhodli jsme se oslovit zasvěcené, tedy motoristické novináře. Co na auto říká Martin Smolík z Auto Moto Revue České televize?

"Pokud to beru z designové stránky, tak provedení kombi se mi líbí víc než pětidveřové. Nová fabia je vyšší, tudíž i opticky lze tento automobil zařadit spíš do malých MPV, než do klasických kombíků," říká Smolík.

Naproti mně je také Radek Pecák z Blesku. Jak hodnotíte nový vůz vy?

"Možná velikost zavazadlového prostoru trochu ubrala na vnější přitažlivosti tohoto automobilu."

Zajímá mě, jestli jste nepocítil úbytek prostoru na zadních sedadlech?

"Myslím si, že v porovnání se starou fabií je na tom nová fabia docela dobře. Samozřejmě roomster nabízí prostoru více."

Tady na tom stánku nestojí jenom tmavomodrá, stříbrná nebo bílá auta, ale je tu také automobil, který je vybaven plasty - Fabia Scout. Co na to říkáte? Má takováto varianta nějaký význam nebo smysl?

"Ani ve škodovce se netají tím, že je to designová záležitost, a že chtějí ozvláštnit svoje řady jednak ve sportovní a jednak také v outdoorové variantě. Já sám osobně příznivcem tohoto zkrášlování nejsem, ale pokud se to někomu líbí, budiž," připouští Pecák.

Přední pohled

A právě designové studii Fabia Scout se budeme ještě krátce věnovat s Miroslavem Hlaváčem, novinářem z Autoanonce.

"Já sám nejsem úplně přívržencem modelů Scout u škodovky. Samozřejmě Octavia Scout má svoje opodstatnění, je to čtyřkolka. Zatímco Roomster Scout i Fabia Scout je spíše designerská záležitost. Takže co se týče Fabie Scout, určitě vypadá lépe, než klasická fabia, ale člověk bude připlácet jenom za plasty."

Podle oslovených novinářů je výroba Fabie Combi Scout téměř jistá, přestože sama automobilka nám opatrnými ústy Evžena Krauskopfa nic takového nepotvrdila.

"Můžeme říci, že Fabia Scout je koncepční studie, která má na sobě designové prvky linie Scout, kterou známe například z Octavie Scout a Roomster Scout. Vůz není vybaven pohonem čtyř kol," říká Krauskopf.

Závěrem si shrňme fakta. Nová Fabia Combi má neuvěřitelně velký kufr - 480 litrů. Proti předchozí verzi je o malinko vyšší. Od ledna, kdy se auto začne prodávat, budou k dispozici tři benzínové a tři naftové motory. Všechny už známe z roomsteru nebo z krátké fabie. Jediným rozdílem bude, že u kombíku bude chybět nejslabší varianta benzínové 1,2. Je také zajímavé, že Fabia Combi je proti krátké verzi o pouhých 20 kg těžší, což ale znamená nepatrně horší dynamické vlastnosti. A závěrem ještě to nejdůležitější - cena. Ta byla pro český trh stanovena na 285 900 korun.

Jestli novému designu Škody nemůžete přijít na chuť, máme i pro vás ještě závěrem dobrou zprávu. Stávající verze Fabie Combi se bude vyrábět minimálně do konce roku.

autor: pek
Spustit audio