Rekonstrukce Barrandovského mostu: Druhá fáze od 13. května. Dopravu omezí výrazněji

14. březen 2023 15:41, aktualizováno

Práce začnou v pondělí 15. května 2023, potrvají zřejmě do konce prázdnin. Omezení na mostě budou platit už od soboty 13. května. Čekají se větší problémy v provozu než vloni. Aktuální informace poslouchajte v Zelené vlně Radiožurnálu, během dopravních špiček každých 15 minut.

Druhá část víceleté rekonstrukce Barrandovského mostu v Praze začne v pondělí 15. května. Už od soboty 13. května bude uzavřená rampa z ulice K Barrandovu a přímo na mostě během víkendu ubyde v každém směru jeden jízdní pruh. Město očekává zásadnější problémy v provozu než během loňské fáze oprav. Vyzývá tak obyvatele metropole k využívání MHD a řidiče k cestě po objízdných trasách.

Proč citelnější dopravní komplikace?

Zásadní změnou oproti loňsku jsou práce právě na nájezdové rampě z ulice k Barrandovu. Ta je dopravně vytížená i bez souvisejících omezení: "Rampa z ulice K Barrandovu je jeden a půl krát kapacitně horší než ta strakonická. To znamená, opravdu apelujeme na všechny řidiče, pokud možno, vyhněte se Barrandovského mostu," zdůrazňuje náměstek ředitele Technické správy komunikací (TSK Praha) Josef Richtr.

Provoz na mostě bude podobně jako vloni zachovaný místo čtyř ve třech pruzích v každém směru. Přesto ale stejně jako TSK Praha i vedení města vyzývá obyvatele, aby pro cestu přes řeku využili v tu dobu posílenou hromadnou dopravu nebo objízdné trasy.

Barrandovský most: Rekonstrukce (omezení během 2. etapy)

Objížďky: Po Okruhu bez známky

Objížďky budou vytyčené převážně po Pražském okruhu D0. Otevřený tam bude už od poloviny dubna i sjezd u Písnice do Libušské ulice. V závislosti na cíli cesty lze samozřejmě využít i sjezdy z okruhu u Vestce do Vídeňské ulice, případně sjezd u Modletic na dálnici D1. Pro daný úsek D0 mezi sjezdy na Barrandov (exit 15) a na D1 (exit 76) nebudou řidiči potřebovat dálniční známku (za předpokladu, že tudy objíždějí Barrandovský most).

Stejně jako vloni bude opět zprovozněná taky vratná rampa ve Strakonické ulici u Lihovaru. Tedy z ulice K Barrandovu bude možné pokračovat přes most směrem k Mrázovce, ještě před Zlíchovským tunelem odbočit vpravo na Smíchov a těsně před Benzinou najet do opačného směru na Barrandovský most. Jelikož má ale vratná rampa u Lihovaru kapacitu jediného jízdního prohu a navíc se následně připojuje do směru z Mrázovky na Barrandovský most, kde už tak panuje přinejmenším během dopravních špiček velmi hustý provoz, dá se očekávat, že na této trase bude provoz váznout výrazně.

Součástí řady dalších opatření je mimo jiné rozšíření rampy z Modřanské ulice na Jižní spojku. Na některých místech budou provizorně vyznačené přednostní pruhy pro autobusy.

Do kdy?

Opravy mají podle smlouvy trvat 92 dní, tedy zhruba do poloviny srpna. Město si ale po zkušenosti s prodloužením termínu z loňska, a i s ohledem na možnou nepřízeň počasí, nechává rezervu, vysvětluje náměstek pro dopravu, Zdeněk Hřib z Pirátů: "Opět se bude dělat to zpevňování pomocí vysoko výkonnostního betonu. To trochu natáhne termín. Mohou nastat nepředvídatelné okolnosti. Nicméně předpoklad je takový, že by se to mělo všechno vejít do prázdnin."

SPECIÁLNÍ WEB TSK PRAHA
K REKONSTRUKCI BARRANDOVSKÉHO MOSTU:

www.barrandak.cz

Zelená vlna Radiožurnálu

Metropolitní dopravu bude intezivně sledovat Zelená vlna Radiožurnálu. Monitorovat bude nejen samotné okolí Barrandovského mostu, ale i další úseky, kde se mohou dopravní komplikace projevit sekundárně. Například v souvislosti s očekávanou výraznější regulací provozu v tunelovém komplexu Blanka a tunelech Strahov a Mrázovka směrem z Troje na Barrandovský most se dá počítat s ještě delšími kolonami než obvykle před vjezdem do tunelu z Nové Povltavské, tedy na mostě Barikádníků a v navazujících ulicích V Holešovičkách, Liberecká a Cínovecká směrem z dálnice D8.

Zelená vlna: Motohlídka

V permanenci budou redaktoři Zelené vlny v pražské Hlavní dopravní řídící ústředně (HDŘÚ), kde díky spolupráci s Dopravním informačním centrem TSK Praha mohou sledovat provoz v metropoli mimo jiné pomocí husté sítě dopravních kamer. Ulice bude křižovat taky motohlídka Zelené vlny, aby ověřovala situaci i všude tam, kam objektivy nedohlédnou.

Samozřejmě oceníme i vaše průběžné postřehy z pražských ulic, které budeme předávat ostatním řidičům na Radiožurnálu během dopravních špiček každých 15 minut. Volejte kdykoliv náš dispečink na bezplatné lince 800 553 553.

Loňské průtahy

Právě s vyrovnáváním vrstvy asfaltu při pokládání nového povrchu vloni původní projekt nepočítal. I proto se nakonec termín protáhl až do podzimu. O případném uplatnění sankcí za zdržení má být jasno v dubnu.

Podobně jako vloni i letos v další části opravy mostu dělníci rekonstruují kromě silnice taky izolaci, římsy, zábradlí, ale i nosnou konstrukci už zmíněné barrandovské rampy.

BARRANDOVSKÝ MOST V ČÍSLECH

Statistika  |  Přes most projede denně kolem 144.000 vozidel. Zhruba 20 procent lidí jedoucích přes most cestuje v autobusech, jde o 32 tisíc cestujících denně v MHD.

Stavba  |  Brutalistní most byl budovaný v letech 1978 až 1988. Jeho jižní polovina začala sloužit už v roce 1983. Stavba si vyžádala na tu dobu obrovské náklady 483 milionů korun.

Rekonstrukce  |  TSK Praha co by správce mostu na základě veřejné zakázky podepsala smlouvu se společností PORR a.s. Ta má opravy provést za 594 milionů Kč. Práce jsou rozplánované do čtyř etap. V roce 2022 na dobu 110 dní (16. 5. – 2. 9. 2022; práce se ale protáhly do podzimu), v letech 2023 a 2024 shodně 92 dní, v roce 2025 pak 82 dní (vždy březen až květen).

autoři: Adam Bejšovec , ZV
Spustit audio