Rekonstrukce Barrandovského mostu: Druhá fáze od poloviny května. Provoz omezí výrazněji
Od poloviny května do konce prázdnin je v plánu druhá fáze oprav. Uzavírka barrandovské rampy může znamenat citelnější problémy v dopravě než během loňských prací.
Druhá část víceleté rekonstrukce Barrandovského mostu v Praze začne 15. května 2023. Dopravní omezení budou nastavená podobně jako při loňské fázi. Město ale očekává větší problémy v provozu. Vyzývá tak k obyvatele metropole k využívání MHD a řidiče k cestě po objízdných trasách.
Proč se očekávají větší komplikace?
Zásadní změna oproti loňsku, dělníci budou pracovat na rampě z ulice k Barrandovu. Ta je dopravně vytížená i bez souvisejících omezení: "Rampa z ulice K Barrandovu je jeden a půl krát kapacitně horší než ta strakonická. To znamená, opravdu apelujeme na všechny řidiče, pokud možno, vyhněte se Barrandovského mostu," zdůrazňuje náměstek ředitele Technické správy komunikací (TSK Praha) Josef Richtr.
Provoz na mostě bude podobně jako vloni zachovaný místo čtyř ve třech pruzích v každém směru. Přesto ale stejně jako TSK Praha i vedení města vyzývá obyvatele, aby pro cestu přes řeku využili v tu dobu posílenou hromadnou dopravu nebo objízdné trasy.
Kudy povedou objížďky? Do kdy bude omezení platit?
Objížďky budou vytyčené převážně po Pražském okruhu, otevřený bude i sjezd do Písnice. K dispozici pak bude i vratná rampa u Lihovaru. Obojí stejně jako vloni. Rozšířená bude v následujících týdnech taky rampa z Modřanské ulice na Jižní spojku. A na některých místech budou i provizorně vyznačené přednostní pruhy pro autobusy.
Co se týká trvání oprav, je stanovené podle smlouvy na 92 dní, tedy zhruba do poloviny srpna. Město si ale po zkušenosti s prodloužením termínu z loňska, a i s ohledem na možnou nepřízeň počasí, nechává rezervu, vysvětluje náměstek pro dopravu, Zdeněk Hřib z Pirátů: "Opět se bude dělat to zpevňování pomocí vysoko výkonnostního betonu. To trochu natáhne termín. Mohou nastat nepředvídatelné okolnosti. Nicméně předpoklad je takový, že by se to mělo všechno vejít do prázdnin."
SPECIÁLNÍ WEB TSK PRAHA
K REKONSTRUKCI BARRANDOVSKÉHO MOSTU:
Loňské průtahy
Právě s vyrovnáváním vrstvy asfaltu při pokládání nového povrchu vloni původní projekt nepočítal. I proto se nakonec termín protáhl až do podzimu. O případném uplatnění sankcí za zdržení má být jasno v dubnu.
Podobně jako vloni i letos v další části opravy mostu dělníci rekonstruují kromě silnice taky izolaci, římsy, zábradlí, ale i nosnou konstrukci už zmíněné barrandovské rampy.
BARRANDOVSKÝ MOST V ČÍSLECH
Statistika | Přes most projede denně kolem 144.000 vozidel. Zhruba 20 procent lidí jedoucích přes most cestuje v autobusech, jde o 32 tisíc cestujících denně v MHD.
Stavba | Brutalistní most byl budovaný v letech 1978 až 1988. Jeho jižní polovina začala sloužit už v roce 1983. Stavba si vyžádala na tu dobu obrovské náklady 483 milionů korun.
Rekonstrukce | TSK Praha co by správce mostu na základě veřejné zakázky podepsala smlouvu se společností PORR a.s. Ta má opravy provést za 594 milionů Kč. Práce jsou rozplánované do čtyř etap. V roce 2022 na dobu 110 dní (16. 5. – 2. 9. 2022; práce se ale protáhly do podzimu), v letech 2023 a 2024 shodně 92 dní, v roce 2025 pak 82 dní (vždy březen až květen).