Z aut do terénu se stala módní záležitost. Každé páté prodané v Česku patří mezi SUV

6. prosinec 2016 06:00

Už druhý měsíc za sebou jsou vozy v kategorii SUV nejprodávanějšími auty v Česku. V listopadu se jich podle údajů Svazu dovozců automobilů prodalo téměř 5 tisíc a za celý letošní rok už desetkrát tolik. Obliba vozů SUV roste po celé Evropě. Z původně velkých aut do terénu se stala módní záležitost.

„Mám pocit, že když se sedím výš, tak je to auto bezpečnější. A kvůli rozhledu na silnici, abych měla větší přehled. Jsem malá, tak kvůli tomu." vysvětluje řidička Kateřina z Prahy, proč i ona podlehla kouzlu SUV.

Motoristický publicista František Dvořák je ale ke stále rostoucí popularitě těchto aut skeptický.

„Já jsem zvědavý, jestli si to auto koupí i ve druhé generaci, protože přijdou na to, že to auto trochu víc žere. Má větší kola, tedy je dražší ho přezouvat. Přeci jen se víc houpe. Nutno podotknout, že to nejsou terénní auta, jsou to prostě klasická auta, která se dnes líbí, protože jsou viditelná."

Navíc se s nimi podle Dvořáka dá dobře předvádět před sousedy. Trh s SUV proto stále roste.

„Za posledních pět let vzrostl trh SUV čtyřnásobně, dnes je to přibližně 23 procent. Každý rok se prodá 8 milionů SUV. A já si tak trošku myslím, že jsme teď na vrcholu," dodává.

Opačného názoru je J. D. Shanahan, hlavní programový inženýr automobilky Ford.

Čtěte také

„Myslím si, že největší potenciál teď mají malá SUV. Hodně lidí se nás také ptá naopak na ty největší vozy s třemi řadami sedadel. Takže to vypadá, že kategorie SUV ještě bude růst."

J. D. Shanahan říká, že každý trh má sice jiné požadavky, SUV se teď ale prodávají po celém světě.

„Čím dál větší popularita SUV je globální záležitost, ale směr udává americký trh. Před pár lety jsme provedli výzkum evropského trhu a zjistili jsme, že Evropa se toho času o velká auta vůbec nezajímala. Kategorie SUV teď ale v Evropě roste opravdu velmi rychle," popisuje.

V Evropě se loni prodalo přes 3 miliony SUV. V roce 2020 by to podle výzkumné společnosti LMC Automotive mohlo být dvakrát tolik.

Statistiky Svazu dovozců automobilů jsou k nahlédnutí zde.

 

Mohlo by vás také zajímat

Hříchy protokoláře Forejta: telefonát s Bradym, neviditelný Schapiro i neoprávněné používání titulu Hříchy protokoláře Forejta: telefonát s Bradym, neviditelný Schapiro i neoprávněné používání titulu

PŘEHLEDNĚ. Hradnímu protokolu šéfoval už za prezidenta Václava Klause. Přestože se měl před nástupem Miloše Zemana stát velvyslancem...

 
Trumpová má lepší češtinu než já, směje se žena velvyslance Schapira. Na Ovčáčka nereagovala Trumpová má lepší češtinu než já, směje se žena velvyslance Schapira. Na Ovčáčka nereagovala

Tamar Newbergerová pracovala desítky let jako počítačová expertka. Když se její muž Andrew Schapiro...

 
Nová laboratoř na testování aut v Bezděčíně. Zničí se jen první auto, zbytek zvládne počítač Nová laboratoř na testování aut v Bezděčíně. Zničí se jen první auto, zbytek zvládne počítač

V běžných laboratořích na testování aut je potřeba rozbít i 5 karoserií, aby technici zjistili, jak se bude chovat při autonehodě. V nové laboratoři...

 
 
autor: msk
Spustit audio