Zapletal má pro Dakar 2009 tři sta koní
Při Rallye Dakar 2007 měla česká posádka Zapletal-Janáček svou úspěšnou premiéru. Nebýt technické závady, která je uvěznila přes noc v písečné bouři v poušti, mohli dokonce se svým dieselovým Mitsubishi pomýšlet na mnohem lepší umístění, než bylo celkové 54. místo. Pro následující ročník, který byl nakonec zrušen, měla posádka připravené nové ostré benzínové auto. S ním ostatně dnes dopoledne odstartoval Miroslav Zapletal i do prvního Dakaru na území Jižní Ameriky.
Jeho nové Mitsubishi L200 Evo v černo-oranžových barvách týmu OffroadSport s číslem 340 už před startem budilo u soupeřů respekt. Není divu, ještě nedávno si takové auto mohl dovolit málokdo.
"Je to automobil, fabrický speciál, který se vyráběl ve Francii pro portugalského závodníka Carlose Souzu už v roce 2002, takže má nějaká ta léta za sebou, ale z toho, co je dostupné a člověk má možnost si pořídit, to není zase tak špatné. Má výkon 300 koní na hmotnost vozu 1900 kilogramů."
Miroslav Zapletal vyměnil pro Dakar 2009 navigátora. Miloslava Janáčka, který se skoro celou loňskou závodní sezónu zotavoval po zranění, nahradil Tomáš Ouředníček. Ten bude mít jako navigátor svou dakarskou premiéru.
Vraťme se ale k třísetkoňové čtyřlitrové el-dvoustovce, jejíž výkon je pro závod uměle omezen: "Závodíme podle reglementu FIA, máme omezen přívod vzduchu do motoru, máme restriktor a další limit je hmotnost vozu, která je minimální. Tyto faktory vlastně určují parametry vozu."
Do týmu offroadSport patří i dva doprovodné kamiony. Jeden z nich, tovární speciál MAN 4x4, je dokonce přihlášen do závodu jako takzvaná rychlá asistence, kdyby bylo potřeba pomoci vozu Miroslava Zapletala přímo na trati.
"Když se nám něco stane, rychlá asistence nám opravdu může pomoct. Pokud člověk chce dosáhnout v závodě nějakého dobrého výsledku, tak bez ní se těchto dálkových závodů účastnit nedá."
A když už byla řeč o snaze o dobrý výsledek, jaké cíle si dal Miroslav Zapletal pro první jihoamerický Dakar?
"Jsem soutěživý typ a vždycky se snažím, aby to dopadlo co nejlépe. Ale říkat tu teď nějaké číslo, to by bylo asi rouhání. Raději nebudeme střílet od boku."
Na Rallye Dakar totiž potřebujete pro úspěch také velkou dávku štěstí. Pokud jí bude v případě posádky Zapletal-Ouředníček dost, má i na umístění mezi nejlepšími třiceti v konečném pořadí kategorie aut.