Zapletal nechce zakřiknout 13. místo mezi auty
Svou druhou Rallye Dakar absolvuje za volantem vozu značky Mitsubishi Miroslav Zapletal. Při své první účasti v roce 2007 dosáhl v Africe se slabším autem na celkové 54. místo. Po polovině nového jihoamerického Dakaru mu patří vynikající 13. příčka. Do cíle v Buenos Aires ale ještě chybí sedm dní a 4622 kilometrů. Navíc zbývá překonat nejsušší místo na světě poušť Atacama a pohoří And ve výšce 4750 metrů.
To všechno si Miroslav Zapletal dobře uvědomuje, jak potvrdil našemu reportérovi Janu Říhovi.
"Co se týká maratónských závodů, účtuje se až na konec. Jsme teprve v polovině, a to vůbec nic neznamená. Musíme se připravit na tu druhou část, která má být údajně podstatně těžší - čeká nás poušť Atacama."
Váš navigátor Tomáš Ouředníček zažil v poslední etapě před dnem volna horké chvilky. Řekněte nám, co se stalo, byla to docela vtipná historka.
"On celou dobu mlčel a nic nám neřekl. Když jsme přijeli na kontrolu GPS bodů, zjistili jsme, že nám jeden chybí. Ale když organizátor řekl, že to je v pořádku, že tenhle bod jsme projet nemuseli, spadnul mu takový kámen ze srdce, že to bylo slyšet. To by totiž znamenalo čtyřhodinovou penalizaci."
Vysvětlete nám, jak je to s těmi povinnými a kontrolními je?
"Aby organizátoři mohli kontrolovat průběh závodu, jsou po celé jeho trase vytyčeny body s RDF přístroji, které zaznamenávají, zda se tam jednotlivá posádka objevila. Pokud vám jeden bod chybí, jste penalizováni, když je jich ale víc, jste diskvalifikováni. To je místo toho, aby na trati nemuseli stát komisaři a zapisovat si to ručně."
Co čekáte od druhé části jihoamerického Dakaru, která má být ještě těžší než ta první?
"Včera ráno jsem seděl se zástupcem organizátora pro střední Evropu, který mi připomínal, že první část soutěže byla lehká, ale to co teprve přijde, o tom se nám bude dlouho zdát."