Ženeva 2015 - Na ně nemáme, a tak se kocháme

4. březen 2015 06:56

Jsou auta, která jsou pro 99,9 % lidí nedostupná. A je jich na světě požehnaně. Do Ženevy jich, jak velcí výrobci, tak ti malosérioví navezou tradičně desítky. A tak se pojďme některými pokochat.

Ford se rozhodl oživit legendu. Ford s GT 40 vyhrál čtyřikrát po sobě v letech 1966 až 1969 slavnou 24hodinovku v Le Mans. Marně se o jeho skalp snažili jezdci stáje Ferrari. Ostatně, i jeden z bilboardů na výstavišti s novým Fordem GT naráží poznámkou „LaFord“ na značku s koníkem ve znaku… Nový Ford GT už sice nemá pod kapotou vidlicový osmiválec o objemu 5,4 litru, ale „jen“ dvakrát přeplňovaný tříapůllitr, ale výkon přes 440 kW (přes 600 koní) by měl být pro nasazení v legendárním závodě dostačující. Jeden z nejkrásnějších supersportů ve svůdné modré doplňuje naproti stojící červený Ford GT z roku 1969. Radost pohledět.

McLaren představil svůj model 675 LT. Číslovka neznamená nic jiného než počet koňských sil pod kapotou. Přeplňovaný vidlicový osmiválec vystřelí pouhých 1 230 kg lehký vůz z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy, na 200 km/h za 7,9 s a maximální rychlost se pohybuje na hranici 330 km/h. Co dodat….

Model GT nahradil SLS 63 AMG

Zemřel král, ať žije král. Mercedes ukončil výrobu modelu SLS 63 AMG s racčími křídly a nahradil ho novým modelem GT. A tak musí změna následovat i v závodní verzi pro vytrvalostní závody. Na rozsáhlém stánku si tak nemůžeme nechat ujít model Mercedes GT3.

Koncern Daimler skončil s výrobou nejluxusnějších vozů pod značkou Maybach. S novou třídou S, tedy její technikou, pak skloubil dohromady luxus značky Maybach a prestiž modelů Pullman. A na svět přišel „jezevčík“ Mercedes – Maybach S600 Pullman. Pod kapotou dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec, a, i když se v dobré společnosti o výkonu nemluví, tady se šeptá o 530 koních. Délka přes 6,5 metru, mezi přední a zadní nápravou tolik místa, že by se mezi ně vešel automobil nižší střední třídy, a neskonalý luxus, jaký si jen člověk dokáže představit, včetně ropných šejků.

Úchvatný je Rolls Royce Phatnom Serenity. Na vrcholném modelu tradiční nejluxusnější značky světa ukazují návrháři nekonečné možnosti individuality. Například perleťový lak se jen na samotné převzetí automobilu ručně leští 12 hodin! V interiéru je pak mimo jiné použito to nejlepší hedvábí.

autor: jař
Spustit audio