Česká posádka Mitsubishi opět na Dakaru
Už od začátku tohoto týdne pro nás ve vysílání Radiožurnálu začal 30. ročník Rallye Dakar. Je vám to divné, když jeho start je naplánován až na 5.ledna roku 2008? Nemělo by, protože i tentokrát bude mít Radiožurnál v konvoji svého reportéra, mimochodem už posedmé v řadě, abychom vám přinášeli novinky, reportáže i zajímavosti z nejslavnějšího motoristického pouštního maratónu. A protože leden není zase tak daleko začali jsme s představováním především českých účastníků blížícího se Dakaru 2008. Tentokrát si sedneme do jednoho z osobních aut, která nás budou v Africe reprezentovat.
Po roce se na místo činu vrátí posádka Zapletal, Janáček, která v posledním ročníku Dakaru příjemně překvapila se svým Mitsubishi Pajero. Ale tentokrát už nebude z našinců v kategorii aut sama a navíc pojede s novým ostřejším autem. Navigátora Miloslava Janáčka se na to vyptával Jan Říha.
S jakým vozem se letos chystáte na Dakar? Víme, že chystáte revoluční změnu, která bude jistě zajímavá i pro české příznivce Rallye Dakar.
"Pojedeme v továrním speciálu Mitsubishi L200 Evo."
Vaše loňská účast ukázala, že můžete patřit i mezi ty lepší jezdce v kategorii aut, ale byla to technika a sní spojené problémy na trati, co vás limitovalo. Jak to vidíte letos, jinými slovy, na co si troufáte?
"Carlos Souza dokázal s tímto vozem velmi slušná místa a my doufáme, že se nám to povede také. S autem už jsme vyhráli dva závody ve Velké Británii a v Maďarsku, takže věřím, že budeme sahat po dobrých etapových umístěních."
V kategorii aut, to bude vaše druhá účast, která bude bohatší i co se týká doprovodných vozů.
"Za náš tým bude startovat i Petr Procházka s Vladislavem Nemajerem ve voze Mitsubishi Pajero DiD, se kterým jsme my startovali na letošním Dakaru a umístili se na 54. místě. Proto doufáme, že budeme mít podporu i v nich. Co se týká doprovodných vozů, budeme mít i asistenční kamion, který pojede v kategorii závodních vozů. Tento MAN 4x4 bude pilotovat Robert Randýsek společně s Martinem Mikulanšákem a Petrem Zábranským. Kluci by pro nás měli být velkou oporou hlavně po psychické stránce, protože budeme vědět, že máme za sebou náhradní díly a mechaniky."
Když se vrátím na Dakar 2007, zajížděli jste velmi slušná místa, někdy lepší než kdokoliv čekal. Letos ale budou asi hodně přísní, zvlášť když máte takhle rychlé auto. V jakých rolích pojedete na letošní ročním Dakaru, protože na loňském jsi to byl ty, kdo "tahal za ruční brzdu" a naopak pilot Miroslav Zapletal v sobě měl závodnický oheň. Jak to bude letos?
"Myslím si, že to bude úplně stejné. Navíc s tak rychlým autem budu muset Mirka víc brzdit, abychom tak neriskovali, protože 30. ročník bychom opravdu chtěli dojet. Pro nás bude největší úspěch, když dojedeme k Růžovému jezeru. Když by se to povedlo na nějakém 25. místě, bylo by to super."
Dodejme ještě, že včera zveřejněná trasa Rallye Dakar bude dlouhá přes devět tisíc kilometrů a její účastníci ji musí zvládnout za pouhých 15 dní. Přitom dvě třetiny trati budou závodní, tedy měřené. Navíc nás čeká rekordní česká účast.