Česká posádka Mitsubishi opět na Dakaru

22. listopad 2007 13:10

Už od začátku tohoto týdne pro nás ve vysílání Radiožurnálu začal 30. ročník Rallye Dakar. Je vám to divné, když jeho start je naplánován až na 5.ledna roku 2008? Nemělo by, protože i tentokrát bude mít Radiožurnál v konvoji svého reportéra, mimochodem už posedmé v řadě, abychom vám přinášeli novinky, reportáže i zajímavosti z nejslavnějšího motoristického pouštního maratónu. A protože leden není zase tak daleko začali jsme s představováním především českých účastníků blížícího se Dakaru 2008. Tentokrát si sedneme do jednoho z osobních aut, která nás budou v Africe reprezentovat.

Po roce se na místo činu vrátí posádka Zapletal, Janáček, která v posledním ročníku Dakaru příjemně překvapila se svým Mitsubishi Pajero. Ale tentokrát už nebude z našinců v kategorii aut sama a navíc pojede s novým ostřejším autem. Navigátora Miloslava Janáčka se na to vyptával Jan Říha.

S jakým vozem se letos chystáte na Dakar? Víme, že chystáte revoluční změnu, která bude jistě zajímavá i pro české příznivce Rallye Dakar.

"Pojedeme v továrním speciálu Mitsubishi L200 Evo."

Vaše loňská účast ukázala, že můžete patřit i mezi ty lepší jezdce v kategorii aut, ale byla to technika a sní spojené problémy na trati, co vás limitovalo. Jak to vidíte letos, jinými slovy, na co si troufáte?

"Carlos Souza dokázal s tímto vozem velmi slušná místa a my doufáme, že se nám to povede také. S autem už jsme vyhráli dva závody ve Velké Británii a v Maďarsku, takže věřím, že budeme sahat po dobrých etapových umístěních."

V kategorii aut, to bude vaše druhá účast, která bude bohatší i co se týká doprovodných vozů.

"Za náš tým bude startovat i Petr Procházka s Vladislavem Nemajerem ve voze Mitsubishi Pajero DiD, se kterým jsme my startovali na letošním Dakaru a umístili se na 54. místě. Proto doufáme, že budeme mít podporu i v nich. Co se týká doprovodných vozů, budeme mít i asistenční kamion, který pojede v kategorii závodních vozů. Tento MAN 4x4 bude pilotovat Robert Randýsek společně s Martinem Mikulanšákem a Petrem Zábranským. Kluci by pro nás měli být velkou oporou hlavně po psychické stránce, protože budeme vědět, že máme za sebou náhradní díly a mechaniky."

Když se vrátím na Dakar 2007, zajížděli jste velmi slušná místa, někdy lepší než kdokoliv čekal. Letos ale budou asi hodně přísní, zvlášť když máte takhle rychlé auto. V jakých rolích pojedete na letošní ročním Dakaru, protože na loňském jsi to byl ty, kdo "tahal za ruční brzdu" a naopak pilot Miroslav Zapletal v sobě měl závodnický oheň. Jak to bude letos?

"Myslím si, že to bude úplně stejné. Navíc s tak rychlým autem budu muset Mirka víc brzdit, abychom tak neriskovali, protože 30. ročník bychom opravdu chtěli dojet. Pro nás bude největší úspěch, když dojedeme k Růžovému jezeru. Když by se to povedlo na nějakém 25. místě, bylo by to super."

Dodejme ještě, že včera zveřejněná trasa Rallye Dakar bude dlouhá přes devět tisíc kilometrů a její účastníci ji musí zvládnout za pouhých 15 dní. Přitom dvě třetiny trati budou závodní, tedy měřené. Navíc nás čeká rekordní česká účast.

autor: jař
Spustit audio