Zapletal s Janáčkem pojedou Dakar s továrním autem!
Víte, jaký český tým bude na lednovém jubilejním třicátém ročníku slavné Rallye Dakar největší Tipovali jste tým okolo šestinásobného vítěze Rallye Dakar Karla Lopraise? Pokud ano, netipovali jste správně. Loprais tým samozřejmě v Africe chybět nebude, ale nebude patřit k největším. Tím opravdu největším bude tým OffROADSPORT z Dřevohostic.
Jde o dvojici Zapletal-Janáček, která při své premiéře na Dakaru 2007 i přes opravu převodovky v poušti přes noc skončila v nabité kategorii aut na 54. místě. A nakoplo je to tak, že se rozhodli přibrat do týmu další posádku osobního auta, která pojede s jejich naftovým Mitsubishi Pajero a sami si pořídili benzínový tovární speciál Mitsubishi Pick-up. A aby měli větší šanci uspět, do soutěže kromě svého "pomalého" asistenčního kamionu přihlásili i rychlý MAN, který bude klasifikován mezi kamiony a pojede po závodní trase. Jedině závodní auto totiž může v případě problémů pomoct soutěžícím přímo na trati. Nás teď ale bude ústy Jana Říhy zajímat závodní nádobíčko, které bude řídit Miroslav Zapletal:
"Je to auto postavené od začátku jako závodní. Stavěli to lidé, kteří s tím mají bohaté zkušenosti. Jestli to bylo stavěné vedle aut nebo s auty, které vyhrávají dakar, nevím, ale původ je opravdu velmi zajímavý."
Vy jste si toto auto vyhlédli v Portugalsku, protože bylo postaveno pro známého dakarského účastníka Carlose Souzu. Jak to tedy bylo? Vy jste ho někde zahlédli a řekli jste si, že byste ho chtěli?
"Auto jsem viděl poprvé v roce 2006, když jsme byli na Baji ještě se Suzuki Jimny. Říkal jsem si, že udělali ryze závodní auto s plasty z pick-upu. Velice se mi líbilo, ale od té doby jsem ho neviděl. Začal jsem se o něj tedy zajímat a nakonec jsem zjistil, že by se dalo sehnat. A tak je u nás v Česku."
To asi určitě nebylo jednoduché... Řekněte posluchačům pár základních technických informací.
"U těchto automobilů je váha stanovena řády, takže přímo toto auto bez pohonných hmot, prostě surová váha, má limit 1825 kg. Jedná se o benzínovou pohonnou jednotku o objemu 4 litry, převodové ústrojí je 6stupňová sekvenční převodovka a automobil je vybaven 500 litrovou nádrží. To je pro případ, abychom mohli ujet i ty nejdelší etapy. Automobil je trubkový speciál s laminátovou karoserií."
Jaké máte ambice pro nadcházející ročník? Oproti letošnímu dakaru máte k dispozici velkou týmovou podporu - soutěžní kamion, asistenční kamion a také kolega v týmu...
"Musím říct, že vzhledem k našim začátkům jsem vytvořili jeden z největších českých týmů. Máme tři soutěžní posádky a jeden asistenční kamion. Co se týče výsledků, raději bych to nechtěl zakřiknout, ale někde jsem četl, že základem k vítězství je dojet do cíle. Takže to je náš hlavní cíl."
Budete mít sebou nějaký talisman?
"Na to jsem si nikdy nehrál. Ale říká se, že aby vás neopustilo štěstí, nesmíte si měnit kombinézu, takže to budu určitě dodržovat."