Pořádně to fouká i na německých silnicích

3. leden 2012 15:50

Dopravní kalamity způsobené silným sněžením se letos zatím vyhýbají celé střední Evropě. Přesto musí každý řidič s určitými nástrahami během zimní jízdy počítat. S autem vyrazíme do sousedního Německa za naší zpravodajkou Klárou Stejskalovou. A před cestou se zeptáme, na co se máme jako řidiči připravit.

„Pokud se někdo chystá na cestu právě teď, měl by se připravit na nebezpečí silných větrných bouří až orkánů, hlavně na pobřeží a na horách. Tento stav by měl trvat až do čtvrtka. Jinak je ale letošní zima na zdejší poměry mimořádně teplá.

Když jsem byla před rokem v Porúří, měli tam takovou sněhovou kalamitu, že auta zůstala viset na dálnicích několik hodin. V Německu – podobně jako v Čechách – se ve městech příliš neuklízí. Odklízení sněhu se týká víceméně pouze hlavních tahů, zatímco třeba ve městech ve vedlejších ulicích se sníh neuklízí celou zimu.

Letos se zatím nic podobného nemohlo stát. Ještě včera bylo v Berlíně dvanáct stupňů nad nulou, sníh je jen ve vysokých polohách a na silnicích se vůbec nedrží.“

Všichni ale dobře víme, že ani zima beze sněhu neznamená, že silniční provoz je v tomto období zcela bez rizika.

„To je pravda, podle hlášení automotoklubu ADAC se nejvíc dopravních nehod stane na náledí, které se utváří po studenějších nocích. Časté jsou také nehody v mlze – tou je pověstný hlavně berlínský dálniční okruh, na kterém jsou v současné době velká dopravní omezení, hlavně u sjezdu na Štětín.

Na dálnici od hranic do Drážďan a do Berlína je řada rychlostních omezení až na šedesát kilometrů za hodinu, a to cestu hodně zpomaluje. Některé přeložky jsou dlouhé i přes pět kilometrů a opravy mají být dokončené až před koncem letošního roku.

Dálnice se ale opravují i na mnoha dalších místech po celém Německu. Není tedy divu, že statistika za loňský rok ukázala, že Německo zažilo 450.000 kilometrů dopravních kolon.“

ÚAMKTuristické informace v seriálu Autem po Evropě připravujeme ve spolupráci s ÚAMK.
autor: kls
Spustit audio