Alfa Romeo Giulietta je Autem roku 2011 KMN v ČR
Evropským autem roku byl vyhlášen nepříliš známý Nissan Leaf, u nás zabodovala v anketě Auto roku Klubu motoristických novinářů (KMN) automobilka Alfa Romeo s modelem Giulietta. Automobilka doufá, že ji postaví na nohy, stejně jako se to před lety podařilo modelu 156. Ocenění, která „Julinka“ získala, naznačují, že by se to mohlo povést. Od 35 českých porotců dostala celkem 209 bodů, tedy o rovných dvacet víc než druhé BMW řady 5.
Giulietta se stala Autem roku KMN zaslouženě, na tom se odborníci shodují. Dokonce se umístila na druhém místě i v nejprestižnější evropské anketě Car Of The Year 2011 (COTY 2011). „V každém případě i tam byla alfa nejlepším vozem se spalovacím motorem. Je to vůz, který je na trhu, zatímco Nissan Leaf ještě není běžně ke koupi v Evropské unii. Porotci zajisté přihlédli k inovativnímu řešení nissanu, ale zatím ještě není vyřešen problém například s dojezdem,“ vysvětluje Tomáš Hyan, jediný český zástupce v porotě COTY 2011 a nehlasující předseda české ankety.
V době, kdy se automobilky snaží zákazníkům předkládat jako novinky i úpravy stávajících modelů, je důvod vítězství alfy jednoduchý. „Vůz je zcela nový, je postaven na nové platformě a nepřebírá žádné prvky ze starších modelů. Platforma patří k nejlepší ve své třídě, má vynikající jízdní vlastnosti – sportovní jízdu zvládá s prstem v nose – ale zároveň nabízí dostatek komfortu. Jinými slovy není tak tvrdý jako jeho předchůdce, model 147.“
Giulietta je tak trochu jako krásná žena. Má své nectnosti, ale díky nim je sama sebou, má také svůj styl a také motto, s nímž se snaží oslovit nejen automobilový svět. „Motto zní: Bez srdce bychom byli pouhé stroje,“ řekl Lasha Menabde z automobilky Alfa Romeo.
S volbou 35 předních motoristických novinářů souhlasí i předseda jejich klubu Jan Říha. „Giulietta vítězstvím potvrdila, že styl auta je stále rozhodující nejen pro zákazníky, ale také pro motoristické odborníky. Alfa Romeo Giulietta je především nádherné auto propracované zvenku i zevnitř a to zřejmě rozhodlo. Technika samozřejmě nezaostává za konkurencí.“
Překvapením pro mnohé byla finálová účast a konečné čtvrté místo – za BMW řady 5 a Opelem Meriva – pro Dacii Duster, která postoupila do finálové sedmičky i v Evropě. Tady je důvod jednoduchý. „Porotci ocenili především obrovský pokrok, který značka Dacia vykonala. Myslím si, že se značka svými výrobky vyrovnala dobrému průměru, ovšem samozřejmě to není vůz, který by měl vyhrát titul Auto roku KMN,“ uzavírá Tomáš Hyan.
Titulem Auto roku Klubu motoristických novinářů 2011 se tedy bude po celých dvanáct měsíců honosit Alfa Romeo Giulietta, která na trůnu vystřídá Škodu Yeti.