Co dnes umí autorádia?

22. prosinec 2009 13:02

Dávno se stalo samozřejmostí, že v autě posloucháme rádio. Z pohledu rozhlasu jako média je dokonce poslech v autě jedním z nejvýznamnějších. Nejen proto se teď na autorádia podíváme podrobněji.

Nedávno nás odborníci na audioaparaturu přesvědčovali, že originální autorádia, která nám do auta montují automobilky přímo na výrobní lince, jsou jen předraženými hračkami

"Žádná renomovaná značka nedá k dispozici někomu aktuální model, který sama vyvinula za účelem prodeje," připomíná Filip Kaštánek ze společnosti Magic Acustic.

Zaměřme se tedy, na co aktuálního nás výrobci rádií lákají.

"Trend je, že obyčejná jednoduchá autorádia - mám na mysli autorádia s CD a MP3 - jsou nahrazována modely s USB vstupem, bluetooth, hands free sadou, DVD přehrávačem, obrazovkou, televizním tunerem nebo integrovanou navigací. Trh je novinkám otevřen," říká Filip Kaštánek.

Přičemž platí, že naprostá většina aut si o zmiňovaných novinkách může nechat leda tak zdát, což však na druhou stranu znamená pro obchodníky slušný prodejní potenciál.

"Většina aut není vybavena ani autorádiem s možností přehrávat MP3, ani bluetooth sadou, USB vstupem nebo navigací. Autorádia s navigací s DVD přehrávačem a LCD obrazovkou začínají na ceně 20 tisíc korun," konstatuje Filip Kaštánek.

To není zrovna málo. Ovšem po slovech Filipa Kaštánka se uvedené tvrzení může zdát relativní: "I když to vypadá jako velká částka, je nutné si uvědomit, že před 20 lety se běžně prodávala autorádia s kazetovým přehrávačem a k němu se dokupoval CD měnič. Komplet stával 20 tisíc korun, ale průměrná mzda byla ve srovnání se současností třetinová."

Pokud pro vás tento argument není úplně relevantní, vězte, že na nové značkové autorádio vám bude stačit i desetina zmiňované částky. Přijmete-li varovaní odborníků, vyhnete se při nákupu kouskům od jiných než renomovaných značek. Ano, jsou o něco levnější, bohužel zpravidla jsou na štíru se spolehlivostí.

autor: pek
Spustit audio