Fabia S2000 jede i Skotskou rally

20. listopad 2009 13:02

Letošní motoristická sezóna se definitivně chýlí ke svému závěru. V mnoha disciplínách už známe vítěze, ale přesto máme před sebou ještě jeden zajímavý podnik - závěrečný závod rallyového seriálu IRC Skotskou rallye. Ta je s českou účastí, a přitom bez ní. Trochu jako chytrá horákyně. Jak je to tedy se startem tovární Fabie S2000, která díky Janu Kopeckému už má jisté druhé místo v celkovém pořadí?

Tovární tým Škoda Motorsport ve Skotsku nestartuje. Už na začátku roku bylo řečeno, že pojede pouze vybrané závody. Nakonec to stačilo na celkové druhé místo, což je vynikají úspěch. Právě od toho se odvíjí účast Fabie Super 2000 na Skotské rallye.

"Program celého projektu Fabia S2000 není jen o závodění továrního týmu, ale zároveň o prodeji vozů privátním zákazníkům a spolupráce s importéry vozů značky Škoda v jednotlivých zemích. To se povedlo všechno skloubit dohromady a velmi rychle jsme našli společnou řeč se Škoda Auto ve Velké Británii, konkrétně s týmem Reného Georgese, který byl jedním z prvních, kdo si od nás vůz zakoupil. Na tento závod se tedy podepsala dohoda a Škoda Fabia S2000 pojede Skotskou rallye v seriálu IRC za privátní tým," informuje přímo z deštivého Skotska Karel Pokorný ze Škoda Motosport.

Nejnovější sportovní verze fabie se - jak ukazují výsledky - skutečně povedla. Proto asi nepřekvapí, že zájem převyšuje nabídku.

"Měli jsme v plánu prodat kolem deseti až patnácti vozů v tomto roce. Privátním zákazníkům jsme jich prodali už třináct a do konce roku 2009 prodáme tři vozy, takže plán určitě splníme. V každém případě platí, že poptávka byla větší než naše možnosti, což jen potvrzuje kvality fabie," říká Karel Pokorný.

Prodejem auta privátnímu týmu však zájem škodovky nekončí. Naopak díky poznatkům netovárních jezdců je snaha auto stále vylepšovat.

"To je dohoda obou stran. Jedním z našich cílů bylo, abychom si i nadále vyměňovali know-how, protože to napomáhá dalšímu vývoji vozu. Rozdíl mezi továrním vozem a vozem privátního zákazníka není téměř žádný, pomineme-li barvu vozu. Domníváme se, že úspěchy, kterých dosahují jezdci v jednotlivých týmech, to jen dokazují," dodává Karel Pokorný.

I to je jeden z hlavních rozdílů mezi seriálem mistrovství světa, kde se jezdí s vozy WRC, oproti šampionátu IRC, kde startují vozy kategorie Super 2000. Tovární i privátní tým jezdí se stejným autem.

"Z pohledu diváka je určitě atraktivnější, když mezi desítkami jezdců je rozdíl v řádu vteřin," vysvětluje Karel Pokorný.

Spekuluje se proto nad tím, jestli šampionát vozů WRC, což jsou drahé speciály, na které se soustřeďují už jen dvě velké značky, nebude výhledově vytlačen nastupující třídou Super 2000. Vozy této specifikace jsou výrazně dostupnější a mnohé automobilky v ní vidí svou sportovní budoucnost. Tak jako tovární tým Škoda Motosport.

"Chceme jet vybrané závody zejména v šampionátu IRC. V roce 2010 bychom chtěli počet startů ve srovnání s letošním rokem navýšit. Konečné číslo ještě nevíme, ale s určitostí můžeme říct, že se představíme na lednové rallye Monte Carlo se dvěma posádkami stejně jako v letošním roce - Jan Kopecký/Petr Starý a Juho Hänninen/Mikko Markkula," ujišťuje Karel Pokorný.

Svou účast přislíbili možná i proto, že právě Rallye Monte Carlo bude k vidění i na televizních obrazovkách, což je novinka rallyového sportu.

autor: evk
Spustit audio