Frankfurt 09: Nová Kia Venga

15. září 2009 13:01

Český trh má proti zaběhlým zvyklostem několik odlišností. Jedním z nich je naprostá dominace škodovky. Druhým nezvyklým rysem je příklon k malým autům, což však souvisí s kupní silou. Všech těchto vlastností se rozhodla využít jihokorejská automobilka Kia. Ve Frankfurtu představila model Venga.

Nový model to bude mít s rodokmenem složité. Posuďte sami: automobilka Kia pochází z Jižní Koreje, jméno modelu Venga má svůj kořen ve španělštině - je to výzva k rychlému pohybu.

"Venga přichází k českým motoristům z moravských Nošovic. Bude to tedy první vůz 'Made in Czech republic'. Masový prodej by měl být zahájen v lednu 2010," završuje národnostní guláš nového modelu velikosti fabie Vít Pěkný, ředitel značky, a hned se vymezuje proti tuzemské konkurentce: "Fabie je podstatně menší auto z hlediska rozměru interiéru."

Blíže je prý Škoda Roomster, Renault Modus, Honda Jazz, Ford Fusion případně Citroën C3 Picasso. Zapomenout nesmíme ani na průkopnici v segmentu, Opel Meriva. Podle některých spekulací tu měla mít nová generace premiéru.

"Meriva ve Frankfurtu není proto, že by tu Opel měl už příliš mnoho hvězd. Představujeme novou astru a také model Ampera ve své prakticky sériově produkční podobě. Merivu si tedy nechme na jaro příštího roku, kdy se výrazně přiblíží její uvedení na trh," říká Martin Hejral, zástupce značky.

Vstup nového hráče Kii Venga bude mít pochopitelně pro nás kupující pozitivní dopad.

"Konkurenční segment merivy se v posledních měsících až letech zahustil a meriva skutečně přestala hrát roli prvních houslí. Jeden z důvodu byl zajisté i cena. Jsem velmi rád, že mohu jemně naznačit, že v blízké době meriva v tomto ohledu tvrdě zaútočí," dodává Martin Hejral.

Jde samozřejmě o útok finanční. Na výši, respektive níži, cen má pochopitelně nemalý vliv i jihokorejská štika z Nošovic.

"Cena by měla ležet někde kolem modelu Kia Soul," upřesňuje Vít Pěkný.

Přeložme si to do konkrétní podoby: Nové Mini-MPV Venga bude začínat zhruba na 300 000 korunách. Kia ale v branži netlačí jen na ceny. Měnila také vnímání záruk. Dva roky, které nabízí většina evropských značek včetně Škody, nebo tři, které jsou obvyklé u japonských výrobců, blednou vedle pětiletých záruk, které nabízejí Jihokorejci. Jako první zvednul rukavici Opel. I on už u některých modelů nabízí záruku pět let. Takže - ať žije konkurenční boj!

autor: KIA Motors
Spustit audio