Garáž není sauna!

3. listopad 2009 13:01

Podzimní plískanice se co nevidět promění v opravdový zimní nečas. Silnice budou plné soli, křižovatky se budou topit pod nánosy rozbředlého sněhu - zkrátka jeden by ani auto ven nevyhnal, tedy pokud je odkud. Ne každý má totiž to štěstí, že své auto může mít v garáži.

Pěkná garáž je snem nejednoho z nás. Někdo o garáži dokonce mluví jako o nutnosti, jak jsme se dozvěděli z ankety, kterou jsme natáčeli přímo na ulici: „Garáž je nutná kvůli počasí. Já jí mám.“ „Nemyslím si, že by garáž autu nějak zásadně pomáhala.“

Radek Pipek po letech praxe v AutoJarov by však dal za garáž ruku do ohně: „Pokud po více letech přijede garážované auto do servisu, okamžitě to poznáte. Vypadá, jak my říkáme, jako by vyjelo z výlohy. Už na první pohled vidíte zachovalý lak s původním leskem. Všimnete si také nevyšisovaných plastů a nezpuchřelých pryžových částí, což je na autě hned vidět.“

Ovšem není garáž jako garáž. Ideální je jen jedna možnost. „Doporučujeme studenou a ventilovanou garáž, potom do ní můžete zaparkovat i auto se zbytky soli ze silnic. I v mrazivých ránech je v něm relativně dobrá teplota, auto není namrzlé a všechny náplně mají takovou teplotu, která nebrání okamžitému nastartování vozu. A v neposlední řadě si ihned po usednutí můžete svléct kabát.“

Ale pozor! Ne že v touze po maximálním pohodlí uděláte svému plechovém příteli do jeho příbytku odbočku ústředního topení! Garáž není možné zaměňovat se saunou.

„Podle našich zkušeností je nejhorší teplá garáž, ve které je teplota stejná jako v okolních částech domu. To znamená, že garáž je integrovaná v rodinném domě a majitel v ní topí jako v obýváku. Asi si dovedete představit, co se stane, když večer zaparkujete do garáže nasolený vůz, kterým jste právě přijeli,“ varuje Radek Pipek.

Teplo, vlhko, kondenzace par a k tomu sůl jsou totiž naprosto ideálními podmínkami pro korozní procesy. Maximální teplota garáže by proto podle odborníků neměla překročit pět stupňů Celsia.

autor: pek
Spustit audio