Hledáte práci? Odpověď je Autojob.cz

27. červen 2008 13:00

Automobilový průmysl - to nejsou jen automobilky, ale také servisy či dopravní společnosti. Vzhledem k tomu, že poptávka po autech a přepravních službách je stále vyšší, tak firmy hledají kvalifikované pracovníky, kterých je ale nedostatek. Dokonce to došlo tak daleko, že se spojily a vznikl internetový portál Autojob. Komu slouží?

Firmám i zájemcům o práci. Abychom ale pochopili, proč vlastně dochází k tak cílenému hledání pracovníků do autoprůmyslu, musíme se nejprve vrátit do škol. Přestože existuje poměrně slušná síť středních odborných škol a učilišť, pak zájem chlapců a dívek vycházejících ze základních škol o jejich obory je menší, než by bylo potřeba. A když už se vyučí v příslušném oboru, pak si absolventi mohou vybírat z několika nabídek a nemají problém s hledáním práce.

"Alespoň za naši školu musím říct, že absolventi opravdu nemají problém s hledáním práce. Kdo chce pracovat v autoservisu, vždy místo dostane. Oslovují nás firmy jako Mercedes, Toyota a další a chtějí naše absolventy," potvrzuje Josef Mareš ze Střední odborné školy a učiliště v Praze-Hostivaři.

Problémy s hledáním pracovníků postupně mají také automobilky, jejichž nově postavené výrobní podniky nejprve výrazně snížily procento nezaměstnaných v okolí. Například žilinská Kia by ráda zavedla třetí směnu, ale už trochu naráží právě na nedostatek lidí. A podobné je to i v České republice. I proto vznikla stránka www.autojob.cz.

"Jsou to všechny profese, které spojuje slovo auto - automechanik, elektrikář, autotronik a specializovanější obory až po vedoucího servisu, dále vedoucí prodeje. Zaměřujeme se také na nákladní dopravu, speciálně na řidiče kamionů mezinárodní automobilové dopravy a v současné době oslovujeme i logistiku a spedice," říká jednatel Milan Švejnoha.

Základem tohoto projektu jsou dvě databáze: v jedné jsou zájemci o práci v automobilovém průmyslu, ve druhé naopak firmy a jejich nabídky volných míst.

"Máme jedenáct smluvních partnerů. Není to otázka počtu, ale spíš možnosti je uspokojit. V databázi klientů, kteří u nás hledají zaměstnání a chtějí pracovat v autoprůmyslu, je asi 400 lidí."

Internetový portál Autojob.cz není určen jen pro lidi, kteří hledají jakoukoli práci, ale i pro ty, kteří uvažují o změně zaměstnání. I proto to není jen o strohých nabídkách pracovních pozic. A jaká je zatím úspěšnost tohoto internetového propojení mezi firmami v automobilovém průmyslu a zájemci o práci v nich?

"Zpětná vazba je pouze částečná, není stoprocentní, protože podle našich odhadů přibližně 70 procent klientů kontaktuje zaměstnavatele přímo a nevyužívá našich služeb."

Automobilový průmysl má totiž hodně silnou pozici a své pracovníky dokáže zpravidla i docela dobře zaplatit.

autor: evk
Spustit audio