Jak dostat ze sedaček dětské pamlsky?

30. říjen 2007 13:10

Vzpomínáte si, že jsme vám před několika týdny radili, jak se vypořádat s psími chlupy? Na to konto se ozvalo několik z vás, že psa v autě nevozí tak často jako své děti. A že by rádi slyšeli, jak vyřešit všechna ta lízátka, čokoládičky a žvýkačky.

Hned v úvodu musíme říct, že úplně nejelegantnější metoda, jak se zbavit špíny, je zavést auto profesionálům. A víte proč? Protože domácí čištění bude nejen mnohem zdlouhavější a když si nakoupíte speciální čisticí prostředky i podobně drahé - ne-li dražší - ale hlavně doma riskujete, že si interiér i při dobré vůli a snaze poškodíte. To potvrzuje i Marek Novák ze společnosti Autodoktor:

"Většina přípravků je potřeba ze sedačky pečlivě vyprat, aby v ní nezůstaly, protože mohou působit na barevnost látek. Děláme to tak, že po použití prostředku sedačku několikrát propláchneme vodou, aby se z nich dostaly pryč."

Dobře, říkáte si, uznávám, profesionál má své postupy, zkušenosti, přípravky a stroje, já ale prostě 1000 až 1500 - podle regionu a míry zašpinění - za vyčištění interiéru nedám. Pak vám tedy opravdu nezbude nic jiného, než si vzít kartáč a čisticí prostředek, plivnout do dlaní a dát se do toho.

"Žvýkačky stačí zmrazit. Existuje na to přípravek, který dokáže žvýkačku zamrazit tak dokonale, že ji potom jednoduše odloupnete."

Pro snadné čištění jsou nejlepší dodatečné potahy sedaček. Dají se totiž jednoduše sundat a vyprat v pračce, což řeší podstatnou část náročného čištění. Stále nám ale zbývá přístrojová deska, skla, podlaha, strop a také čalounění dveří. Na všechny zmiňované části existují přitom speciální čisticí prostředky. Jejich cena se ale pohybuje zhruba kolem 100 korun za kus.

"Používáme prostředky od specializovaných firem, které se zabývají téměř výhradně autochemií. Existují samozřejmě horší a lepší přípravky, ale to bychom zacházeli už do oblasti reklamy... Základní myšlenka je, že jakákoliv ochrana je lepší než žádná," naráží Marek Novák na další podstatnou část čistění interiéru, kterou je konzervace plastových a gumových částí. Ta prodlužuje jejich životnost.

A ještě jedna věc. Kdyby se někdo z vás rozhodnul pro radikální metodu, a to vyndání kompletních sedadel z vozu a jejich čištění například wapkou, měl by si podle Marka Nováka dobře rozmyslet především to, jak pak bude sedadla sušit.

"Všechny sedadla jsou dělaná tak, že pod látkou je molitan. Vyprat ho hloubkově je téměř nemožné, protože jeho schnutí potom trvá i několik měsíců."

autor: pek
Spustit audio