Jak se testuje komfort aut?
Každé nové auto vzniká několik let před jeho skutečným vznikem v počítačích. A hledají se stále nové a nové způsoby, jak ušetřit a už předem eliminovat případné problémy. V mnoha případech, aniž to tušíme, se pak na vývoji aut podílíme my sami. Studenti ČVUT se rozhodli vytvořit metodiku pro zvyšování komfortu a začali shromažďovat data, která by nám následně mohla přinést vyšší pohodlí.
K získání dat použili auta 7 značek: Ford, Nissan, Renault, Honda, Hyundai, Toyota a domácí Škody. Zajímali jsme se o to, jak Ondřej Vaculín a Jiří Svoboda data získávají.
Jak vzniká metoda, podle níž je auto navrhováno a upravováno? Studenti ČVUT se totiž rozhodli vytvořit metodiku, která by měla v budoucnu zvýšit komfort jízdy. Nejedná se o komfort uvnitř auta, tedy sedačky, rozmístění ovladačů a podobně, ale o komfort jízdy.