Je tu jaro, co takhle zajet do servisu
Přestože je to teprve jen pár týdnů, co jsme v autech po ránu zběsile drkotali zuby a všude kolem nás ležely hromady sněhu, teď už po ničem není ani památky a řešíme úplně opačné potíže. Třeba to, jak co nejvýhodněji vyměnit pneumatiky. Nejde jen o nízkou cenu, ale také o další služby, které k tomu náš vůz dostane.
Právě s výměnou pneumatik je totiž zřejmě nejlepší spojit takzvanou jarní prohlídku. Není to nic časově ani finančně náročného. „Komplexní servisní prohlídka trvá kolem 30 až 40 minut a její cena se pohybuje kolem stokoruny,“ říká Roman Sabol, expert servisní sítě BestDrive.
Pilířem prohlídek by měla být kontrola stavu pneumatik. Potom se technici zaměřují na těsnost chladicího systému, na brzdy a na osvětlení. „Důležitou oblastí po zimě je geometrie náprav, která může zásadně ovlivnit bezpečnost vozidla, řízení, spotřebu a také opotřebení pneumatik. Všichni víme, v jakém stavu jsou silnice, a stačí projet několik větších děr a výmolů a může dojít k posunu na nápravě. Potom je potřeba ji přenastavit,“ pokračuje Sabol.
Pokud geometrii podceníte, zničíte si pneumatiky. Majitelé aut se zárukou na karosérii, která je běžně i přes deset let, by měli zvážit, jestli své auto nedovézt ke kontrole do autorizovaného servisu, aby tam případně vyřešili rez.
Korozi je dobré co nejrychleji odstranit, ale pozor na záruku na karosérii
„Stav antikorozních vrstev podléhá opotřebení stejně jako ostatní komponenty na vozidle. Záleží na tom, jak se s vozidlem jezdí, jestli se používá v zimě, kde se parkuje a na dalších faktorech. Pokud dojde k poškození originální antikorozní ochrany, originální servis je povinen provést její opravu u vozidla s jasnou servisní historií, aby mohla proběhnout záruka v celém rozsahu,“ říká Jan Karnolt z Fordu.
Před cestou do autorizovaného servisu je samozřejmě potřeba zvážit dlouhodobé plány, jaké s autem máte. Jestli se tedy vyplatí řešit každou oděrku na karosérii, aby výrobce držel záruku. Ovšem do autorizovaného servisu řada z vás zamíří i proto, že automobilky v tomto období zpravidla nabízejí zvýhodněné nabídky zaměřené právě na majitele starých aut, kteří by jinak své auto nechali udržovat v síti neznačkových servisů.
„Podle mých informací mnoho neznačkových servisů nevyužívá známé informace v takové míře, v jaké by mohly nebo jaká se jim nabízí,“ naznačuje Jan Karnolt, proč by alespoň jednou za čas mělo každé auto zodpovědného řidiče zajet do autorizovaného servisu, kde jsou principiálně vybaveni nejlepšími znalostmi o jeho konstrukci. Pokud to bude právě s jarní prohlídkou, bude to jen dobře.