Nadace BESIP se vrací k úspěšným projektům

5. červenec 2012 13:01

Co se v mládí naučíš, ve stáří jako když najdeš. To je hlavní heslo nového vedení nadace BESIP, které chce vnímání bezpečnosti silničního provozu posílit především u mladých lidí. Právě ti jsou totiž nejohroženější skupinou a nehody mladých řidičů patří k nejtragičtějším.

Vyprávět mladým puberťákům, že rychlou a riskantní jízdnou srdce vysněné dívky nezískají, je svým způsobem zbytečné. Nové vedení nadace v čele s uznávaným odborníkem na bezpečnost silničního provozu Romanem Budským na to chce jít jinak. Začít od dětí v mateřských školách kvalitní dopravní výchovou, která je bude provázet po celá školní léta. „Jde především o budování hodnotového systému a ne jen o předávání technických znalostí a dovedností,“ říká Budský.

S tím půjdou ruku v ruce dopravně-bezpečnostní kampaně – ať už budou odrážet problematiku kritických momentů na silnicích, jako je například alkohol za volantem, nepoužití bezpečnostních pásů a agresivní jízda, nebo samozřejmě prevenci. Otázka starších řidičů i chodců nebo mladých motorkářů a cyklistů. Na první pohled se může zdát překvapivý návrat k projektu Nemyslíš–zaplatíš anebo multimediální show pro středoškoláky The Action s reálným vykreslením náročné práce záchranářů.

„Nemá smysl vymýšlet vymyšlené. Kampaň The Action má pozitivní ohlasy i v zahraničí a projekt Nemyslíš–zaplatíš je také vyzkoušený a úspěšný formát. Určitě nepůjde o morbidní reklamní spoty. Monitorovali jsme totiž dopravně-bezpečnostní kampaně v zahraničí a například ve Francii mají velmi elegantní spoty, které dovedou zasáhnout diváka bez slov i bez krve,“ popisuje Budský.

Na zvýšení bezpečnosti by se mohly podílet i pojišťovny

Chybět nebudou ani nové televizní spoty, ve kterých se řidiči dozvědí, čeho se vyvarovat a jak bezpečně zvládnout kritické situace. Nebudou se už jmenovat Stop nehodám, ale Besipky.

„Jsou koncipovány spíš racionálně a měly by přesvědčit. Na druhou stranu v rámci projektu Nemyslíš–zaplatíš jsou emocionálně pojaté kampaně, takže naším záměrem je apelovat na diváky jak v racionální, tak emocionální rovině,“ pokračuje Budský.

Ministerstvo dopravy na aktivity nadace BESIP letos vyčlenilo 50 miliónů korun. Podle šéfa resortu Pavla Dobeše další prostředky mohou prostřednictvím nadace přijít i od soukromých subjektů, které mají zájem na zvyšování bezpečnosti silničního provozu. „Jsou to například výrobci automobilů a motocyklů nebo pojišťovny a další dopravní aktéři na straně výrobců či uživatelů,“ uzavírá Budský.

Kromě rozhlasu a televize chce BESIP také naplno využívat nejmodernější informační technologie. Už teď je na stránkách iBESIP.cz srovnání pravidel a jejich odlišnosti u třiceti zemí světa, chystá se také zřízení dopravně-bezpečnostního webového portálu. Věřme, že toto všechno skutečně pomůže snížit počet mrtvých na našich silnicích.

autor: evk
Spustit audio