Nová Kia Rio bude vážný rival Škody Fabie

2. březen 2011 13:02

Korejská automobilka zatroubila na ženevském autosalónu k útoku. Oznámila, že chce letos prodat o 12 procent aut víc než loni, tedy 2,3 miliónu vozů. Chce toho dosáhnout modelovou ofenzívou, která by se dala vyjádřit heslem „Každý čtvrtrok jeden nový model“. Už na jaře představí nové malé picanto, na podzim o něco větší model Rio a v závěru roku ještě vůz střední třídy optima. Na ženevském výstavišti nás zaujal nový model Kia Rio, který cílí na stejné zákazníky jako domácí jednička Škoda Fabia. Jenže bude pro ni opravdu konkurentem?

Podle slabých prodejů stávající generace modelu Rio na našem trhu by v Mladé Boleslavi mohli být ledově klidní. Nové rio však není nevýrazným uhlazeným modelem, který nikoho neurazí ani nenadchne, nýbrž moderním vozem s výrazným designem. Ovšem i tak byla současná generace ve světě úspěšným modelem. „Globálně je to jeden z nejprodávanějších modelů automobilky. Loni se ho vyrobilo a prodalo 220 tisíc kusů, což je celkem už 860 tisíc od zahájení výroby v roce 2005,“ říká Vít Pěkný z českého zastoupení automobilky Kia.

Nové rio bude nabízeno ve třech karosářských verzích: pěti- a třídveřový hatchback a také sedan, který se však do Evropy dovážet nebude. O jeho montáž se postará zatím jediný výrobní závod v jihokorejském městě Sahora. Na podzim se na trhu objeví pětidveřový hatchback, na jaře ho doplní třídveřová varianta. „Vůz je řádově o dva centimetry delší i širší než odcházející generace a zároveň je nižší. Dodávat se bude se čtyřmi motory: dieselové verze o objemu 1,1 a 1,4 litru a benzínové o objemu 1,2 a 1,4 litru.“

Kia Rio s nejslabším dieselem se stane jedním z nejšetrnějších vozů k životnímu prostředí se spalovacím motorem vůbec. „Motorizace o objemu 1,1 litru v kombinaci se šestistupňovou převodovkou a se systémem Idle Stop and Go emituje pouze 85 g CO2/km, což je v současné době nejnižší hodnota na trhu.“

KIA Rio

Kia chce v Evropě prodat dva až tři tisíce vozů nové generace. Díky výraznému designu by tento vůz nemusel být hlavně ženskou záležitostí. V porovnání se Škodou Fabia vypadá moderněji a dravěji, což by mohla být jeho konkurenční výhoda. „Je to typické vozidlo segmentu B, tedy nižší střední třídy, které sází nejen na praktickou stránku, ale také na design a kvalitu.“

Už teď je jasné, že rio nepůjde cestou atakování nejnižších cen na českém trhu ve třídě, kterou můžeme nazvat kategorie Fabia. Bude mít totiž bohatší bezpečnostní i komfortní výbavu než ochuzené základní verze modelů z B segmentu. Cena bude začínat těsně nad hranicí 200 tisíc korun. „Vůz má v základu osm airbagů a stabilizační systém ESP, takže budeme muset zaváděcí ceny důkladně propočítat,“ uzavírá Vít Pěkný. Cena je totiž na českém trhu tajemstvím úspěchu v boji proti fabii.

KIA Rio
autor: jař
Spustit audio