Nový Opel Astra – pokoří konečně VW Golf?
Celosvětovým leaderem nižší střídy je Volkswagen Golf. Opel mu staví konkurenci už od dob kadeta. Posléze změnil jméno na astru. Pokoření golfu se zatím nedočkal. Povede se mu to tentokrát, s novou generací?
Insignia, Ampera, Astra - jen těmto třem modelům dovolila automobilka Opel pobýt na svém stánku. Pokračuje Martin Hejral, zástupce značky pro Českou republiku: "Jednoznačně největší hvězdou je nová astra. Je to automobil nižší střední třídy, nebo říkejme kompaktní třídy, který ale míří na samou horní hranici svého segmentu."
Největší zbraní auta by měl být vzhled. Možná teď v překvapeném výrazu zdviháte obočí, ale je třeba si uvědomit, že je to právě design, který auta prodává.
"Astra je druhým příkladem takzvaného nového designerského jazyka automobilky Opel, který uvedla s modelem Insignia. Je příjemné vidět, že na astře se opakují citlivě upravené detaily modelu Insignia - břit ve dveřích, křídlovitá poziční světla a podobně. V interiéru je to ještě patrnější a řada novinářů, kteří se už do auta posadili, o něm hovoří jako o malé insignii," říká Martin Hejral.
Pokud vás zajímají technologie, připomeneme, že ani nová astra nepřijde o adaptivní podvozek Flexi-Ride, trojici turbodieselů a objeví se také nový motor 1,4 Turbo o výkonu 140 koní. Definitivní cena auta ještě není známa. Zveřejněna bude na konci října, v době, kdy se vůz objeví u dealerů. Podle zákulisních informací se bude pohybovat těsně pod hranicí 400 000 korun. Důležitým argumentem v konkurenčním boji může být záruka.
"Záruky na astru ještě nekomentujeme. Nicméně není důvod domnívat se, že by byla uplatňována jiná politika než ta, která se v současné době uplatňuje na všechny modely Opel, tedy pět let," doplňuje Hejral.
Největší rivalové astry, kterými jsou Volkswagen Golf a Ford Focus, nabízejí záruku dva roky jako i většina dalších konkurentů. Japonské vozy jsou na tom o rok lépe. A teď hádanka pro zasvěcené: Kdo je další na řadě s novou generací po novém golfu, méganu, a teď astře? Správně, Ford Focus.
"Dnes je zatím trochu brzy o něm mluvit. Současný focus se prodává velmi dobře - v roce 2008 se po celé Evropě prodalo asi 350 000 vozů a i u nás je o něj stále zájem. Nicméně nový focus bude a poprvé bude představen v příštím roce na detroitském autosalónu hned v lednu. Na evropské trhy by se měl dostat ke konci příštího roku," říká Martin Linhart z Fordu.
Technické informace zatím nejsou známy. Snad jen to, že bude používat novou podvozkovou plošinu, na které v těchto dnech vyjíždí novinka z dílen modrého oválu - rodinný C-Max.