Oprava čelního skla v pohodlí vašeho domova

31. květen 2010 13:01

Ještě před deseti lety se z povinného ručení platily pouze škody na majetku a zdraví, které jsme při nehodě způsobili jiným. Pojišťovnický konkurenční boj ovšem nabídku docela rozšířil a teď už z povinného ručení můžeme zaplatit i škodu na vlastním vozidle - ať už ji způsobil třeba střet se zvěří, anebo s kamínkem, který poškodil naše čelní sklo. Navíc už dávno není v tomto případě nutností sklo vyměnit, a dokonce kvůli opravě nemusíme ani jezdit do servisu.

Odborník totiž přijede přímo na námi určené místo a sklo opraví. Zatím jako jediná tuto službu nabízí Česká pojišťovna. Jak se říká, čas jsou peníze.

„Klient – ať už běžný řidič, který jezdí svým vozem denně, nebo autodopravce, který si řízením vydělává na život – se snaží ušetřit čas. I takováto banální škoda může našeho klienta připravit o několik hodin, které by jistě využil lépe. Snažíme se tedy ušetřit našim klientům čas, ale i peníze, protože rozdíl mezi opravou a výměnou čelního skla je zajímavý,“ vysvětluje David Sležek.

Princip mobilního servisu, který prakticky na počkání opraví drobné praskliny na čelním skle, je podle Karla Stratila velmi jednoduchý.

Přijedeme za zákazníkem domů, do práce nebo na chatu, prostě tam, kde mu to nejlépe vyhovuje, a přímo na místě za různých povětrnostních a teplotních podmínek sklo opravíme ve vysoké kvalitě.“

Jediným omezením je výhled řidiče. Tam se podle zákona nesmí čelní sklo opravovat. V podstatě je to obdélník o velikosti papíru A3 bezprostředně před řidičem, jinak se dají zacelit prakticky všechny drobné trhlinky do průměru zhruba deseti centimetrů.

„V případě naší technologie nehraje stáří prasklin roli. Opravujeme buď praskliny několikaměsíční, nebo klidně i několikaleté. Opravovat se dají všechny typy skel: tónovaná, čirá, reflexní, vyhřívaná, dokonce i pancéřová skla. V podstatě asi neexistuje typ skla, který by nebylo možné opravit.“

Díky mobilnímu servisu se dá opravit sklo velmi rychle. Stačí jen nahlásit poškození skla, a pokud pojišťovací technik rozhodne o opravě metodou zcelování, pak je už jen na majiteli auta, kdy ve svém programu najde zhruba hodinu času. Od února už takto vyřešilo drobnou prasklinu na čelním skle zhruba 250 lidí, a to prakticky bez rizika.

„Kdyby klient opravdu byl nespokojen, protože tu vždy nějaké riziko je, jsme ochotni mu nabídnout výměnu čelního skla.“

Tedy to, na co byl člověk většinou dopředu psychicky připraven. V případě drobného poškození se vždy vyplatí jít raději do metody zcelování, i bez pojišťovny v zádech, protože vyřezání původního skla a nalepení nového může způsobit různé netěsnosti a třeba i poškození karoserie či interiéru. Navíc je to oproti opravě výrazně dražší.

„Oprava s příjezdem na místo by vyšla asi na 2.500 korun bez DPH. Oproti výměně čelního skla je to přinejmenším 50procentní úspora v případě levnějších skel, u těch dražších je mnohonásobně vyšší,“ dodává Karel Stratil.

Pozor, každá oprava čelního skla je zásahem do homologace vozidla, a proto majitel musí po opravě dostat atestovou kartičku pro případnou kontrolu na STK.

Poslechněte si, jak vypadá oprava přímo na místě...

autor: evk
Spustit audio