Paříž 2012: Nový golf prošel redukční dietou a elektroléčbou
Mezi neobletovanější vozy představené ve světové premiéře na autosalónu v Paříži patří rozhodně Volkswagen Golf sedmé generace. Jeho vývojáři mu předepsali redukční dietu a nařídili elektroléčbu.
„Vývojáři dokázali snížit u nového Golfu 7 hmotnost až o 100 kilogramů. Nejvíc se uspořilo na karosérii. Můžeme jít přes motor, převodovku třeba až do kabelového svazku, kde, jestli mě paměť neklame, jsme ušetřili ještě čtyři kilogramy,“ popisuje redukční dietu nového golfu Petr Janeba z českého zastoupení značky Volkswagen.
Důvod je jasný: zredukovat spotřebu vozu, což se v kombinaci s dalšími technickými vylepšeními včetně snížení světlé výšky povedlo v průměru o pětinu oproti předchozí generaci. Nová sedmá kromě tradičních trumfů v podobě spolehlivosti, solidnosti a nadčasového stylu bude oslovovat důrazem na ekologii a úspornost, ale bez výraznějšího omezování výkonu.
Elektro golf i golf jako hybrid
U Volkswagenu odlišili tuhle „ekoúpravu“ konvenčního modelu s vynikající spotřebou modrou, nikoli zelenou barvou. „BlueMotion se spotřebou 3,2 litru, který na český trh přijde v létě příštího roku, má motor 1.6, diesel se 110 koňmi. Je to tedy o pět koní více než u nyní v předprodeji nabízeného dieselu Golfu 7,“ říká Petr Janeba.
Doposud konzervativní model vůči novým technologiím pohonů aut Volkswagen Golf se v případě sedmé generace mění a půjde s dobou. Takže bude nejen elektro golf, ale i hybridní golf s možností dobíjení ze zásuvky.
„V roce 2014 přijdeme s plug-in hybridem. Vzdálenost by měla být kolem 50 až 80 kilometrů čistě na elektřinu. Dál je možné na benzín ujet 700 až 800 kilometrů,“ říká Petr Janeba.
Elektro golf, který má mít dojezd vyšší než současné elektromobily, tedy rozhodně víc než sto kilometrů, doplní nabídku Volkswagenu v podstatě ve stejnou dobu jako hybrid. „Elektrický golf se v Německu objeví na sklonku roku 2013, u nás to bude v prvním kvartálu roku 2014.“
Bohatá výbava orientovaná na bezpečnost
Německé automobilce na novém golfu velmi záleží. Vždyť v Evropě dokáže spolknout neuvěřitelnou třetinu trhu v nižší střední třídě neboli v kategorii takzvaných kompaktů, když si jeho největší konkurenti dokážou sáhnout maximálně na 10 procent.
Proto bude mít u sedmé generace v základním provedení za bezmála 340 tisíc korun celkem bohatou výbavu orientovanou hlavně na bezpečnost posádky. „V základu máme rozpoznávání únavy řidiče, multikolizní brzdu a všechny prvky zaměřené na bezpečnost s automatickou klimatizací. To dřív nebylo standardem,“ upozorňuje Petr Janeba.
Na českém trhu se nový golf objeví na začátku listopadu.