Parkovací pomocníci

24. červenec 2007 13:35

Když se zeptáte v obchodech s autopotřebami na největší hity, možná se dozvíte to co my. Jednoznačně vedou parkovací systémy. Jsou levné, montáž je snadná a dokážou předejít mnohým odřeninám a promáčknutým plechům. Pokud tedy nemáte parkovací systém ve svém autě přímo od výrobce, přečtěte si následující příspěvek.

Parkovací systémy zdaleka nejsou letošní novinkou. Také jsme o nich v Motožurnálu už několikrát mluvili. Proč ale jejich popularita v poslední době tolik narostla? Podle Filipa Petschkého ze společnosti STUALARM je to jednoduché - snížila se cena.

"Cena základního modelu s akustickou signalizací začíná zhruba kolem 2500 Kč, ale můžete se dostat až na cenu okolo 7000 Kč, což je za systém s kamerou."

Už díky přehledu cen - který jsme právě slyšeli - víte, že jsou minimálně dva druhy parkovacích systémů.

"Všechny parkovací systémy fungují na principu ultrazvukového vysílání, kdy měří vzdálenost od odražené překážky. Základní typy mají namontovány 2 až 4 čidla v nárazníku a akusticky signalizují blížící se překážku. Lepší systémy mají místo akustické signalizace i displej, kde je zobrazena vzdálenost a směr. Nejlepší systém je kombinovaný s kamerou, kdy na monitoru zabudovaném do palubní desky se zobrazuje kromě vzdálenosti a směru i obraz z kamery, která je zabudovaná v zadním nárazníku."

Parkovací systémy s kamerou jsou ještě i dnes stále výsadou jen opravdu drahých aut. I bez kamery ale mají sériové parkovací systémy často výhodu v tom, že přerušovaný zvuk přichází z inkriminované rizikové strany. To dodatečně namontované příslušenství pípá jen z jednoho místa.

"Je tam zvukový přerušovaný signál, jehož frekvence se zrychluje s blížící se překážkou. V okamžiku, kdy jste u překážky už moc blízko, je signál nepřerušovaný."

Dodatečný parkovací systém se sice ozývá jen z jednoho místa, jednoduchostí montáže ale vítězí nad systémy dodávanými od výrobců aut.

"Montáž základního systému zvládne, podle mě, zručnější uživatel. Většinou se nemusí demontovat nárazník, napájení se zapojuje přímo s couvacím světlometem, takže systém se automaticky aktivuje vždy při zařazení zpátečky."

Samozřejmě, i tady platí, že nejlepší je svěřit montáž někomu, kdo s tím má zkušenosti. A ještě jedna věc - kdyby nárazník přece jen přišel k úhoně, ať už při parkování, nebo při nehodě - náhradní čidlo přijde zhruba na 300 Kč.

autor: pek
Spustit audio