Přehled letošních novinek ve Frankfurtu

7. září 2007 15:25

Ještě před tím, než se otevřou brány frankfurtského autosalonu v úterý 11. září novinářům a ve čtvrtek 13. září široké veřejnosti, nabízíme vám ochutnávku toho nejdůležitějšího a nejzajímavějšího, co bude na 62. ročníku frankfurtského autosalonu k vidění. Tradičně je připravena spousta světových premiér, konceptů a studií. Tady jsou některé z nich.

AUDI

A4
(premiéra)

- přední převis karoserie byl významně zkrácen, kapota i rozvor náprav byly naopak prodlouženy.V řetězci hnacího ústrojí si diferenciál a spojka vyměnily svá místa, což umožnilo posunout přední nápravu o 154 mm vpřed - optimální rozdělení hmotnosti mezi jednotlivé nápravy. (Audi drive select mění charakteristiky motoru, automatické převodovky, řízení a tlumení tak, aby odpovídaly v daném okamžiku řidičskému stylu osoby)

Logo

RS 6 Avant
(premiéra)

- motor V10 s přímým vstřikem paliva FSI, dvě turbodmychadla, výkon 426 kW (580 k), největší točivý moment 650 Nm, permanentí pohon všech kol, sportovní tlumiče se systémem DRC (Dynamic Drive Control), objem zavazadlového prostoru až 1660 litrů

Logo

CADILLAC

BLS Wagon
(světová premiéra)

- nový BLS Wagon není pouze první kombi ve více než stoleté historii značky Cadillac, ale jeho dva nové motory otvírají novou éru pohonů značky. Jde o nový, 2litrový motor Flexpower, který spaluje ekologické palivo E85, a inovativní high-tech vznětový motor 1,9 TiD s dvoustupňovým turbodmychadlem, jehož výkon činí 132 kW/180 k a nejvyšší točivý moment 400 Nm

Logo

CITROEN

C5 Airspace
(světová premiéra)

- kabriolet; protiprokluzový systém Snow Motion, systém UrbanHybrid - zajišťuje absenci hluku i vibrací při zastavení a umožňuje podstatné snížení spotřeby a omezení emisí CO2.
V modulu Drive, pokud je rychlost vozidla nižší než 6 km/h a řidič má nohu na brzdovém pedálu, motor zhasne. Pro dosažení optimální jízdní pohody dojde k okamžitému automatickému nastartování ihned poté, co řidič brzdový pedál pustí. Při zastavení tedy již není spotřebováváno palivo a v kombinovaném provozu dochází ke snížení emisí CO2 o 24 g.
Soustava palubního vybavení (klimatizace, rádio...) je navíc napájena rekuperací energie prováděné během zpomalování a brzdění, což opět snižuje spotřebu a zabraňuje další produkci znečišťujících emisí.
Doplňkový a dočasný efekt "zátahu" navíc umožňuje například při předjíždění zvýšit točivý moment motoru a podpořit tak svižnost a akceleraci vozidla.

Logo

C-Cactus
(koncept)

- ekologický vůz. K jeho výrobě byl použit vysoký podíl recyklovaných a recyklovatelných materiálů, vyznačuje se dále nízkou spotřebou. Při hmotnosti pouhých 1 180 kg a s hybridním pohonem HDi má C-Cactus spotřebu 2,9 l/100 km s emisemi CO2 78 g/km. Nová konstrukce vozu - extrémně zjednodušili řadu součástí a mechanismů, seskupili několik funkcí do jedné součásti, odstranili veškeré součásti, které nejsou nezbytně nutné pro provoz vozu ani pro komfort a pohodu osádky. Nižší počet dílů rovněž znamená menší množství surovin. Kromě toho značná část materiálů je recyklovaná nebo recyklovatelná. Například čelní sklo i okna jsou vyrobena z recyklovatelného skla. Recyklovatelné jsou i pneumatiky a surová ocel použitá na panely dveří. Tento kov není barven ani lakován, ale byl ošetřen proti korozi.
"Klíčem zapalování" konceptu C-Cactus je přenosný MP3 přehrávač s dotykovým displejem. Po zasunutí do pevného středu volantu je vozidlem rozpoznán a lze nastartovat.

Logo

C4 BioFlex
(premiéra)

- vůz s agregátem typu flexfuel využívajícím k pohonu klasické pohonné hmoty a etanol. Bude vybaven motorem o objemu 1.6 litru a výkonu 82 kW; hnací jednotka modelu C4 BioFlex byla konstruována a vyvinuta pro provoz na normální bezolovnatý benzin (RON 95 nebo 98), na bioetanol s obsahem etanolu až 85% (E85), a na směs obojího s obsahem 0 až 85% etanolu

DODGE

Journey
(světová premiéra)

- crossover; v základní verzi pojme Dodge Journey pět cestujících, na přání je ale v nabídce také konfigurace 5+2 se třetí řadou sedadel

Logo

FORD

- ford představí ve Frankfurtu řadu modelů ECOnetic s mimořádně nízkými emisemi CO2

Kuga
(předpremiéra)

- crossover; Design je inspirován konceptem iosis X, pohon všech kol. Pod kapotou vozu pracuje osvědčený a velmi hospodárný vznětový motor Duratorq 2,0 l TDCi o výkonu 100 kW (136 PS), vybavený vstřikováním common-rail a spolupracující se šestistupňovou manuální převodovkou

Logo

Verve
(koncept)

- vychází z konceptu Iosis X, bez sloupková konstrukce, nové pojetí interiéru

Logo

FIAT

500
- provedení Sport, Lounge a také Fiat 500 Pop

Fiat 500

Grande Punto Abarth
- vůz se účastní letošního ročníku IRC

HYUNDAI

i30 Crossover wagon
(světová premiéra)

- prodloužená verze Hyundai i30; vůz byl navržen Evropským designérským centrem v Rüsselsheimu

Logo

Veloster
(koncept)

- kupé Veloster (s kódovým označením HND-3), navržený v designérském a technickém centru společnosti Hyundai v Namyangu, je třetím ze série odvážných koncepčních vozidel vyvíjených centrálním návrhářským studiem v Koreji, evokuje sportovní charakteristiku klasického vozu 2+2. Panoramatická střecha a další futuristické prvky pomáhají vytvářet high-tech image.

Logo

CHEVROLET

Aveo
(světová premiéra)

- nástupce populárního 5dveřového hatchbacku; nový hospodárný zážehový motor o objemu 1,2 l a výkonu 82 k;

Logo

HHR
- nový HHR představuje naprosto originální model v celém segmetu kompaktních automobilů - tento model kombinuje styling výkonným modelů třídy "Hot Rod" s "klasikou" Chevroletu Corvette.

Logo

Beat
(studie)

- jeho design splňuje všechny požadavky na sportovní miniautomobil. Studie třídveřového hatchbacku disponuje pohonem předních kol, pohání ji přeplňovaný zážehový motor o objemu 1,2 l propojený s automatickou převodovkou.

Logo

Groove
(studie)

- studie v retro stylu, s kolmým předním sklem je příliš robustní na to, aby se dala nazvat rozkošnou. Díky krátké kapotě a dlouhé kabině vypadá Groove větší, než ve skutečnosti je. Malý, hospodárný, litrový vznětový motor pohání přední kola.

Trax
(studie)

- tento městský crossover je komfortní i v drsném terénu díky levnému systému pohonu všech kol. Sebevědomý dojem, který Trax vzbuzuje, podporují velké, nárazníky, vpředu i vzadu přecházející plynule do blatníků. Rezervní kolo je umístěné zvnějšku.

JEEP

Cherokee
(evropská premiéra)

- segment vozů SUV; vůz zůstává věrný své terénní pověsti a svým zákazníkům přitom přináší více schopností na silnici, stejně tak jako bohatší výbavu. Jeep Cherokee je výrazný již svým robustním vzhledem, přičemž jeho standardní výbavou je zcela nový stálý pohon všech kol Selec-Trac(R) II.

KIA

Pro cee'd
(světová premiéra)

- C-segment; delší, nižší a lehčí než 5dveřový hatchback; 4,25 m rozvor - nejprostornější interiér ve své třídě (340litrový kufr)

Logo

MAZDA

6
(světová premiéra)

- postavena v souladu s filozofií Zoom-Zoom; současně s novou Mazdou2 je nová Mazda6 druhým modelem nové generace, který se už dostal do další fáze - do fáze, která ještě prohlubuje emocionální propojení mezi člověkem a strojem, které Mazda nazývá "Kizuna".

Logo

MITSUBISHI

cX
(koncept)

- ekologicky šetrné vznětové motory Euro 5 s příznivými emisemi CO?; 1,8 l vznětový čtyřválec DOHC nové generace s 16 ventily a s parametry 100 kW při 4 000 ot./min, 280 Nm při 2 000 ot./min; vznětový motor 1,8 l kombinován s technologií dvojité spojky převodovky; pohon všech kol

Logo

NISSAN

- představí vystřelovací kapotu, která sníží riziko vážného poranění hlavy vytvořením dodatečného prostoru zabraňujícímu srážce s tvrdými předměty. V případě srážky automobilu s chodcem dojde k okamžitému vystřelení kapoty, která tak vytvoří ochranný nárazníkový prostor nad komponenty v motorovém prostoru.

Mixim
(koncept)

- kompaktní automobil pro mladé řidiče, kteří tráví množství času u počítače a se světem jsou spojeni přes internet. Místo řidiče je uprostřed vozu a po obou stranách jsou sedadla pro spolujezdce. Volant a ovládací prvky připomínají rozhraní dobře známá hráčům počítačových her. Díky pohonu elektromotory Nissan "Super Motor" a použití lithium-iontových baterií je Mixim neobvykle rychlý a zároveň má z praktického hlediska výhodný delší dojezd. Jeden "Super Motor" pohání přední nápravu a druhý zadní, takže Mixim disponuje pohonem všech kol.

Logo

OPEL

- představení nízkoemisních modelů ecoFLEX

Agila
(světová premiéra)

- nejmenší Opel; pět dveří a pět plnohodnotných sedadel; nejhospodárnějším motorem modelové řady Agila je turbodiesel "common-rail", který z objemu 1,3 l dává výkon 55 kW/75 k; auto je o 20 cm delší, o 6 cm širší ale i 7 cm nižší než jeho předchůdce

Logo

PEUGEOT

308
(světová premiéra)

- navazuje na architekturu modelu 307, jehož prodeje překonaly hranici 3 miliónů prodaných vozů; pneumatiky Michelin Energy Saver - sníží palivo až o 0,2 litru na 100 km

Logo

308 RC Z
(koncept)

- kupé 2+2 s tříobjemovou architekturou v moderním, originálním a dobře vyváženém stylu. Koncept 308 RC Z je poháněn motorem 1.6 THP (160 kW, 280 Nm (overboost 300 Nm)), který je součástí zcela nové nabídky motorů vyvinutých v rámci spolupráce mezi PSA Peugeot Citroën a BMW Group,

Peugeot 308 RC Z

308 SW Prologue
(koncept)

- 2,0 HDI s filtrem pevných částic, 100 kW; prosklená střecha, vysoká variabilita interiéru; zadní sedadla jsou samostatná, sklopná, snadno vyjímatelná a mají stejnou velikost, což umožňuje mnoho kombinací. V druhé řadě tak mohou být umístěna v různých konfiguracích až 3 sedadla. Každé z těchto sedadel může být použito i ve třetí řadě, kam lze rovněž nainstalovat speciálně upravená a maximálně praktická přídavná sedadla a ve voze tak může cestovat až 7 osob

Peugeot 308 SW Prologue

207 SW outdoor
(světová premiéra)

- prosklená střecha, vysoká variabilita interiéru; i varianta 207 SW RC s motorem 1,6 THP se 128 kW a točivým momentem 240 Nm při 1600 ot./min

Peugeot 207 SW Outdoor

RENAULT

Clio GrandTour
(premiéra)

- nový model je orientován do světa volného času, má dynamický design (zadní část vozu) a splňuje potřeby velkého zavazadlového prostoru (439dm3). Jeho délka je 4,20m. Z výrobní řady Clio III přebírá Clio Grandtour veškeré prvky bezpečnosti, komfortu a potěšení z jízdy.

SAAB

- vedoucí pozice v Evropě v segmentu "Flexfuel"

9-3
(světová premiéra)

- design inspirovaný studií Aero X; přeplňovaný turbodiesel o objemu 1,9 l s dvoustupňovým turbodmychadlem o výkonu 132 kW/180 k; dva výkonné BioPower modely (E85 Flex-Fuel): 129 kW/175 k nebo 147 kW/200 k.

9-3 Turbo X
(premiéra)

- v září 1977 překvapil Saab celý svět, když na autosalonu IAA vystavil svůj první model s přeplňovaným motorem. Přesně o 30 let později si švédský výrobce připomíná tuto událost modelem Turbo X, doposud nejvýkonnějším Saabem. Turbo X je limitovanou sérií špičkového modelu se sofistikovaným pohonem všech čtyř kol, s motorem o výkonu 206 kW/280 k a nejvyšším točivým momentem 400 Nm.

Logo

SUBARU

- představí I. diesel, který by měl být v Evropě začátkem příštího roku

Impreza
(premiéra)

- vyvinuta kolem konceptu zcela nového stylingu, přihlížejícího k potřebám a požadavkům náročného evropského trhu. Impreza bude vybavena osvědčeným pohonem všech kol Symmetrical AWD a dodávána bude v motorizaci 1.5R (107k) a 2,0R (150k).

Logo

ŠKODA

Fabia combi
(světová premiéra)

- je o 7 mm delší a o 46 mm vyšší, o 54 litrů větší je také zavazadlový prostor o objemu 480 litrů; nabídka motorů bude zahrnovat tři zážehové pohonné jednotky, 1,2 12V HTP/51 kW, 1,4 16V/63 kW a 1,6 16V/77 kW, a tři vznětové agregáty 1,4 TDI PD/51 kW, 1,4 TDI PD/59 kW a 1,9 TDI PD/77 kW. Všechny pracují s pětistupňovou manuální převodovkou. Na přání je možno verzi 1,6 16V/77 kW vybavit také šestistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic. Pro oba výkonnější vznětové motory - 1,4 TDI PD/59 kW a 1,9 TDI PD/77 kW - je k dispozici také filtr pevných částic.

Logo

VOLKSWAGEN

Tiguan
(premiéra)

- 14. modelová řada; všechny pohonné jednotky Tiguanu jsou přeplňované; 18 a 28 stupňů: dvojí řešení přední partie s různými nájezdovými úhly; přední náprava: Koncepce McPherson s hliníkovým pomocným rámem; zadní náprava: Inovativní čtyřprvková zadní náprava ideálně odpovídá požadavkům pohonu všech čtyř kol systému 4Motion

Logo
autor: onj
Spustit audio