Premiéra omlazené Škody Fabie - nový vzhled i motory

2. březen 2010 13:02

Před necelou půlhodinou spadla z inovované Škody Fabia na ženevském autosalonu krycí plachta. Mladoboleslavská automobilka před chvílí odtajnila omlazovací kúru nejen fabie, ale i roomsteru a sportovní Fabie RS.

Přestože se hlavně na velkých evropských trzích současná fabie prodávala nejen díky šrotovnému celkem dobře, škodovka přichází s jejím výrazným omlazením a technickými inovacemi. Fabie totiž nepatřila k nejhezčím menším vozům. Vyčítán jí byl hlavně příliš vysoký a úzký vzhled karosérie. Na to se v Mladé Boleslavi zaměřili nejvíc.

"Přední část vozu byla kompletně přepracována. Světlomety jsou protaženy do boků a rozšířila se i typická mřížka chladiče se znakem Škody. Vůz by podle našeho názoru měl působit širším a stabilnějším autem a zároveň by se na vozovce měl tvářit trochu víc sebevědomě," vysvětluje Evžen Krauskopf ze Škody Auto.

Omlazená fabie dostane také nové motory, takže jich v nabídce bude mít celkem deset. A to je u malých aut velmi bohatá paleta.

"Všechny dieselové motory jsou vybaveny technologií přímého vstřiku Common rail. Novinkou je motor 1,2 TDI o výkonu 55 kilowattů, který bude tvořit základní motorizaci v dieselovém provedení. Pod kapotou nové fabie budou také nové zážehové motory TSI - objem 1,2 s výkonem 63 a 77 kilowattů," říká Evžen Krauskopf.

Ano, koncern Volkswagen, do kterého Škoda patří, pokračuje v zavádění nízkoobjemových benzínových motorů s označením TSI přeplňovaných turbodmychadly. Zatím nejde o jasnou konkurenční výhodu, protože jejich výroba je nákladnější, ale koncern VW a další výrobci jako například Ford v nich vidí nejbližší automobilovou budoucnost.

"Nová technologie TSI je ve srovnání s klasickými motory o trochu dražší. Naší obchodní filozofií bude snaha nabízet a prodávat tyto motory v co největší míře, protože cestujícím nabízejí komfortnější výkon, příznivou spotřebu a také velmi nízké emise," konstatuje Evžen Krauskopf.

Při modernizaci fabie Škoda omladila i model Roomster. Největším tahákem v Ženevě jsou však její nové ostré Fabie RS v provedení hatchback a překvapivě i kombi.

"Požitek ze sportovní jízdy chceme nabídnout také rodinám, protože jsme značka orientovaná právě na rodinu. Proto nabízíme Fabii RS také ve verzi kombi," uvádí Evžen Krauskopf.

Příznivci škodováckých sportovních verzí RS se v případě fabie mohou těšit na novou techniku nejen pod kapotou.

"V rámci filozofie downsizingu - neboli snižování objemu motoru a zvyšování výkonu - poprvé v historii nabízíme v této kategorii nejsilnější motor. Jedná se o motor o objemu 1,4 TSI o výkonu 132 kilowattů. V obou verzích - hatchback i kombi - bude k dispozici ve spojení se 7stupňovou převodovkou DSG," uzavírá Evžen Krauskopf . Omlazená fabie na trh vstupuje od zítřka. Do konce března by měla být dodána první objednaná auta.

autor: jař
Spustit audio