Prohlédněte si s námi novou dacii! Do Česka dorazí v létě

6. březen 2013 17:00

Světový autosalón v Ženevě se letos ukazuje jako rodinný. Mezi jeho premiérami totiž najdeme také dva kombíky, které jsou zajímavé hlavně z pohledu českého motoristy. Nová Škoda Octavia má na ploše výstaviště Palexpo zajímavého konkurenta – Dacii Logan MCV. Ta jí velikostí přímo konkuruje, ale cenově má být hluboko pod ní.

Stánek Škodovky je od stánku Dacie vzdálený nějakých 150 metrů vzdušnou čarou. S Martinem Machalou, redaktorem Světa motorů, stojíme u – svým způsobem konkurenta nové octavie – Dacie Logan MCV, kombíku, který je prostorově srovnatelný.

„Zvenku se tváří relativně sympaticky. Možná bych měl trochu problém s hodně mohutnou zadní částí vozu,“ říká Martin Machala. „Na druhou stranu je okamžitě jasně patrné, že v kufru bude požehnaně litrů.“

2,7 metru dlouhý náklad? Žádný problém!

„Velikost zavazadlového prostoru odpovídá tomu, co jsem čekal při pohledu zvenku,“ podotýká o něco málo později, když otevřeme kufr. „Je tu hodně místa, vypadá prakticky.“

Dodejme, že nová Škoda Octavia nabízí o 30 litrů v kufru víc. Tady se pohybujeme těsně pod hranicí 600 litrů.

Interiér je převážně účelný a jednoduchý, na sympatické detaily tu zapomeňte

Jitka Skaličková z českého zastoupení Dacie upřesňuje: „Velikost zavazadlového prostoru dacie je 580 litrů. Tento kombík pojme i 2,7 metru dlouhý náklad.“

Na víku zavazadlového prostoru je vidět lacinější provedení – jsou vidět obnažené plechy. „Více mi vadí nepraktická rukojeť,“ podotýká Martin Machala. „Páté dveře se nezavírají úplně snadno.“

V Česku bude až za pár měsíců

Pojďme se podívat dopředu! Martin Machala sedá za volant a říká: „Je tu vidět oproti staršímu loganu pokrok. Přístrojová deska nevypadá vyloženě lacině, spíš mě zaráží, že tu zůstaly typické ergonomické přešlapy jako například ovládání elektrických bočních dveří utopené v prostoru před řadicí pákou. Jsou to zbytečnosti, které srážejí výsledný dojem, jenž je jinak docela příznivý.“

Logan MCV se u nás objeví v létě. „Představíme ho v červnu letošního roku. Bude mít nový tříválec 0.9 TCE, ale samozřejmě i motor 1.2 se 75 koňmi a dva dieselové motory s 90 a 75 koňmi,“ popisuje Jitka Skaličková.

autor: jař
Spustit audio