Škoda na autosalónu v Šanghaji

19. duben 2011 13:02

Pozornost automobilového světa se soustřeďuje do čínské Šanghaje. Tam začal 14. světový autosalón, který největšímu světovému trhu s auty představí na 60 premiér. Z našeho pohledu jsou nejzajímavější například novinky Citroën D55 nebo Volkswagen Beettle, předzvěst budoucí podoby nového největšího Volva S100 nebo zcela nově pojatého Mercedesu Benz třídy A.

Naše Škodovka pod křídly Volkswagenu, v Číně nejaktivnějšího koncernu, ztrojnásobila své prodeje a i letos chce navázat na loni prodaných téměř 190 tisíc vozů. „Čínský trh roste ročně o osm až dvanáct procent a my se na tom výrazně podílíme, jak potvrzují čísla za první čtvrtletí tohoto roku. Zvýšili jsme prodej o 27 procent na 54 tisíc automobilů, to znamená, že Škoda Auto tady roste rychleji než celkový trh,“ potvrzuje nejvyšší šéf automobilky Winfried Vahland.

I proto Škodovka připravuje ve zdejších továrnách výrobu modelu Yeti, který se přidá už ke zde vyráběné Škodě Fabii, Octavii a Superbu. „Yeti je pro tento trh opravdu velmi vhodný a jsem přesvědčen, že za dva roky ho budeme vyrábět přímo tady v Číně. Musíme ho však prodloužit o 60 milimetrů, protože zdejší zákazníci si přejí více prostoru na zadních sedadlech. Věřím, že když to uděláme, budeme s yetim úspěšní i zde.“

V současné době se 60 procent prodává v Evropě, zbývajících 40 v Indii, Rusku a Číně, která je největším trhem. Neznamená to však, že by se v nejbližší době počítalo s modely čistě pro čínský trh. „Naše strategie zní: vyrábět globální produkty pro celý svět. Nicméně automobily budeme přizpůsobovat potřebám čínských zákazníků.“

Tak je tomu v případě modelu Yeti nebo prodloužených verzí koncernových vozů Audi A4 a A6, které se tu rovněž prodávají. Také nový model pracovně nazvaný A-Entry bude nejprve uveden v Evropě, ale počítá se s ním i pro Čínu. Nejdřív se však dočkáme malé škodovky, o které se už nějakou dobu hovoří. „Ještě nevím, kdy přesně ji představíme, a to napětí bych chtěl nadále udržet.“

Přední pohled

Po Ženevě i zde v Šanghaji prezentovaný koncept budoucího vzhledu škodovek Vision D se do výroby dostane v upravené podobě v dohledné době. „Vision D je filozofií designu a díky tomu můžete snadno poznat, jaké tvary budou mít budoucí škodovky. Věřím, že už za dva roky bychom mohli vidět první výsledky, které budou přetaveny v ocel a železo,“ uzavírá Winfried Vahland.

V budoucnu chce Škodovka vyrábět 1,5 miliónu aut. Už teď ohlašuje, že tohoto objemu dosáhne dřív, než původně předpokládala, tedy před rokem 2020, kdy by se v Číně mělo prodávat celkově 20 miliónů aut. To je dobrá zpráva také pro dodavatele automobilky, protože i škodovky v Číně jsou vyrobeny z českých dílů.

autor: pgj
Spustit audio