Studie MissionL na autosalónu v Číně
Automobilka Škoda představuje poprvé v Číně designovou studii MissionL, která poodhaluje budoucí podobu nového kompaktního modelu. Evropská varianta studie byla prezentována na frankfurtském autosalónu v roce 2011.
Vůz přijde na trh nejprve v Evropě, v roce 2013 se pak začne vyrábět také jeho čínská varianta, a to v závodu Shanghai Volkswagen. S novým kompaktním modelem, k němuž se v roce 2013 přidá ještě SUV Yeti, rozšíří Škoda modelovou nabídku pro Čínu o čtvrtou a pátou řadu, a bude tak pokračovat v dalším růstu na svém největším světovém trhu.
„Kompaktní vůz bude doma ve třídě mezi modely Fabia a Octavia, což je na čínském trhu důležitý růstový segment. Tento model byl navržen přímo pro potřeby a vkus našich čínských zákazníků,“ zdůrazňuje Winfried Vahland. „Je proto centrálním pilířem naší Růstové strategie 2018.“
V prvních třech měsících roku 2012 vzrostl odbyt značky v Číně o 8,9 procenta na 59 200 vozů. Tím Škoda plynule navázala i v prvním čtvrtletí roku 2012 na úspěšný vývoj uplynulých let.
Studie mluví novým designérským jazykem
U designové studie, dlouhé 4,48 metru, se kompletně uplatňuje nový designový jazyk značky. MissionL zaujme jasnými tvary. Vyvážené proporce jsou tvořeny čistě modelovanými plochami a ostře řezanými liniemi. Dojem robustnosti a elegance tohoto modelu umocňuje zvýrazněná linie blatníků v kombinaci s 18palcovými koly z lehké slitiny.
Při navrhování interiéru vozu automobilka provedla rozsáhlý průzkum mezi svými čínskými zákazníky, aby jim mohla nabídnout takový automobil, jaký skutečně chtějí. MissionL China a následně i budoucí kompaktní model jsou tak ideální kombinací tradičních hodnot značky a specifických čínských nároků.
„Tuto studii jsme pojali jako velmi puristickou, plochy jsme rozdělili jednoduše, ale efektně,“ říká Jozef Kabaň, vedoucí designu Škoda. „Vyjadřujeme tím přímočarost a mladistvý charakter. Život se často stává tak složitým, že mnoho lidí hledá únik v preciznosti, kvalitních materiálech a minimalismu. To vše jim studie MissionL nabízí,“ doplňuje Kabaň.
Dominantou přídě je nová interpretace typických znaků automobilky. Mřížku chladiče tvořenou vertikálními lamelami lemuje chromovaný rámeček. Zejména za šera vyniknou přední a mlhové světlomety, jejichž upořádání evokuje tvar čtyřlístku. Směrová světla a světla pro denní svícení jsou integrována do tenké linky ve spodní části hlavních světlometů.
MissionL vyjede s novým logem
Nové logo škodovek se ještě více než dosud soustředí na to podstatné. Precizní provedení je i zde vizuálním poselstvím. Logo je nyní provedeno výhradně v chromu a černé barvě namísto dosavadní zelené, bílé a černé. Okřídlený šíp je nyní výraznější a v chromovém provedení. Je umístěn uprostřed chromovaného kruhu s černým pozadím. Vavřínový věnec a nápis Škoda u nového loga už nenajdeme.
Působivé je využití spár mezi blatníkem a nárazníkem jako výrazných výtvarných prvků. Každá z ostrých linií probíhá s harmonickým zakončením. Na bocích a zádi vozu tvoří tři linie v plechu před zadními svítilnami jemně zpracovaný trojúhelník připomínající broušené sklo nebo českou státní vlajku. Zadní svítilny mají bílou čirou plochu s jemným, krystalickým brusem. Svítilny jsou lemovány červeným koncovým světlem v typickém tvaru písmene C.
Nad interiérem studie se klene panoramatická střecha se sklem s vysokým stupněm zatmavení. Interiér má propracovanou ergonomii a vysokou funkčnost. Palubní deska, potahy sedadel a volant jsou navrženy ve dvoubarevném, bílo-béžovém designu. Na výplních dveří se nachází prosvícené textilní potahy, v nichž jsou drobné struktury připomínající broušený křišťál. Téma české sklářské tradice se tak přenáší i do interiéru.
S přihlédnutím ke specifickým požadavkům čínských zákazníků upravili designéři Škodovky studii určenou pro pekingský autosalón v několika detailech. V exteriéru přibyly prvky na mřížce chladiče. Chromované lišty zdobí také spodní část dveří. Záď odlehčuje chromovaný difuzor. V interiéru zaujmou sedadla s novou barevnou kombinací a výplně dveří potažené kůží. Tyto změny doplňuje nový design přístrojové desky.