Trabant neumřel

11. září 2007 13:18

Německá společnost Herpa chce navázat na někdejší oblibu značky Trabant a začít s výrobou těchto automobilů. Téměř 20 let po pádu berlínské zdi by se tak mohla na silnicích objevit modernizovaná verze této značky, která se před rokem 1989 stala v tehdejším západním Německu terčem posměchu. Cena vozu ale patrně překročí milion korun.

Nový Trabant by už neměl zapáchat jako jeho dvoutaktní předchůdce a neměl by ani dělat tolik rámusu. Herpa totiž pro nového "trabíka" plánuje i větší motor s kvalitnějším spalováním a lepší karoserii. Celkový design vozu však bude v duchu původní verze. Stejný přístup zvolil například také Volkswagen pro svého "brouka".

Trabant byl v zemích bývalého východní bloku poměrně oblíbený a musely se na něj stát dokonce fronty. Oblibu vozidla nijak nesnížily ani četné vtipy, které se na trabanty kvůli jeho vlastnostem vymýšlely. Bez větších změn se Trabant vyráběl skoro 30 let. Navzdory minimálnímu vnitřnímu prostoru a slabému motoru si Trabant během let získal řadu příznivců. Původní vozy dnes patří i mezi sběratelsky cenný artikl. Na autosalonu ve Frankfurtu chce Herpa svůj nový hit představit veřejnosti. Stiegler řekl, že myšlenka začít s výrobou trabantů se setkala s velkým ohlasem, takže firma chce veřejnosti ukázat modelu nového vozu v měřítku 1:10 hned na autosalonu. Kolik trabantů se začne vyrábět ale ukáže až konkrétní zájem veřejnosti.

Jako nejpravděpodobnější se jeví výroba asi 5000 trabantů. Herpa už prý i jedná s několika výrobci a předpokládá, že by v novém trabantu mohl být motor BMW. Cena v obchodě by se pohybovala zhruba na úrovni 50.000 eur, což je asi 1,4 milionu korun. Pro srovnání, původní Trabant, který se dochoval ve špičkové kvalitě, se prodává kolem 10.000 eur, v horší kvalitě se jeho cena pohybuje od 200 do 500 eur.

autor: pgj
Spustit audio