Tramvaj může i na červenou a ve městě 60
Zkuste si tipnout - které město na světě má nejhustší síť tramvajových linek? Ano správně - je to Praha. Na více než 140 kilometrech tramvajových tratí se prohání celkem 35 linek, takže na mnoha místech naší metropole soužití tramvají a osobních aut nebývá na ulicích vždycky jednoduché. Všichni tyto situace velmi dobře známe pouze z místa řidiče osobního auta, ale co takhle podívat se na ně zpoza tramvajového madla?
My jsme to zkusili a využili téměř čtyřicetiletých tramvajáckých zkušeností řidiče Tomáše Dvořáka. Ten měl první listopadové středeční odpoledne službu na lince 24, která projíždí centrem Prahy. S reportážním mikrofonem všechno pečlivě sledovala Eva Kézrová.
A to je určitě dobrá rada i pro řidiče osobních aut - mít stále oči dokořán. Teď se zaměříme na to, proč někdy tramvaj na křižovatce stojí, přestože na semaforu je zelená? Platí pro ně stejná pravidla jako pro auta?
Právě proto mívají tramvajáci během své služby povinnou čtyřicetiminutovou přestávku, kdy je střídá jiný řidič. Jinak by si totiž někdy vůbec neodpočinuli, a to by mohlo být v provozu nebezpečné...Na konečnou ve Strašnicích jsme přijeli se sedmiminutovým zpožděním a vpodstatě jsme se jen otočili a jeli zase do centra. Na zpáteční cestě jsme pak vyzkoušeli i plošinu pro invalidy.