Uzavři nejvýhodnější povinné ručení!

10. květen 2010 13:00

Každé motorové vozidlo, které se pohybuje po silnicích, musí mít uzavřenou pojistku pro případ nehody - aby poškozená strana dostala náhradu způsobené škody. Tento produkt se jmenuje povinné ručení. Jak a kde sehnat to nejvýhodnější?

Na internetu! Odpovídáme okamžitě, aniž bychom rozebírali, že každý z nás si pod pojmem „nejvýhodnější“ představí něco jiného. Navíc to, co je pro jeden typ vozu „nejvýhodnější“ ve Valašském Meziříčí, může být v Kladně úplně jinak.

„České pojišťovny už několik let uplatňují takzvanou segmentaci. To znamená, že pro všechny řidiče nejsou plošné sazby, ale rozhoduje věk řidiče, místo bydliště, stáří vozidla a v některých případech i značka,“ říká Pavel Ronovský ze společnosti Top-Pojištění.cz. Před čtyřmi lety přišel na trh s do té doby v Česku neznámou službou - nezávislým srovnávačem povinného ručení.

Máte například citroën žluté barvy s motorem o objemu 1,3 litru z roku výroby 1981. Tyto údaje zadáte do počítače a ihned se vám objeví nabídka 14 pojišťoven,“ vysvětluje Patrik Zandl, odborník na svět internetu z portálu LUPA.

Srovnávačů povinného ručení je dnes v Česku několik, protože právě povinné ručení je prý typickým produktem, který si budeme stále častěji vybírat u počítače.

Banky a pojišťovny většinou vnímáme jako instituce, které by nás neměly obtěžovat a se kterými bychom neměli být v kontaktu, když to právě akutně nepotřebujeme. Právě k tomu slouží internetové formuláře, kde můžeme vyplnit, co po instituci požadujeme. To jsou, dle mého názoru, současné požadavky klientů bank a pojišťoven: přes internet zadat pojistnou smlouvu, zjistit výši pojistky, popřípadě využít vyhledávací služby, které vám porovnají nabídky jednotlivých pojišťoven,“ dodává Patrik Zandl.

Navíc každý máme jiné priority. Někdo preferuje nízkou cenu, jinému se však zdá zajímavější utratit o pětistovku nebo i tisícovku víc a mít k dispozici třeba asistenční služby v případě poruchy nebo vyšší pojistné krytí v případě katastrofické nehody.

Klienti ocení spíš větší rozsah služeb a krytí rizika nehod a škod,“ konstatuje za Českou pojišťovnu Pavel Řehák.

Mohlo by se zdát, že leader trhu si tedy zatím nemusí dělat z internetu vrásky. Jenže opak je pravdou, on-line prodej je totiž na velkém vzestupu. Nárůst povinného ručení touto cestou byl v minulém roce 50procentní.“

Proto se tato instituce rozhodla dramaticky změnit přístup k lidem, kteří k ní přicházejí po síti. On-line svět je pochopitelně jiný než tradiční svět, který stále ještě převládá, ovšem ten už neroste tak rychle,“ uzavírá Pavel Řehák.

V čem je tedy on-linový neboli internetový svět jiný? Právě ve své průzračnosti a jednoznačnosti. Honosná sídla i obchodní umění agentů blednou vedle tabulky s nabídkou všech pojišťoven, která je navíc vypočítána přímo pro vaši konkrétní situaci. Dá se to říct i jinak. Uzavřít dnes povinné ručení bez toho, aniž byste si srovnali nabídku v některém z webových srovnávačů, je známkou - v lepším případě - jakési velkorysé blahosklonnosti, v tom horším marnotratnosti.

autor: pek
Spustit audio