V úterý a ve středu deset mrtvých
V listopadu zemřelo podle předběžných policejních statistik na silnicích zatím 57 lidí. V meziročním srovnání je to nejméně za posledních pět let. Nejvíce lidí, a to pět, zahynulo při kolizích v pondělí 9. a v úterý 24. listopadu. Nejtragičtějším měsícem letošního roku zůstává prozatím říjen, kdy při dopravních nehodách přišlo o život 97 lidí. Nejtragičtější listopad byl za posledních pět let loni. Vůbec nejtragičtějším dnem se stala neděle 17. května, kdy havárie zaplatilo životem devět lidí.
Celkem 1 525 nehod vyšetřovala policie za uplynulých sedm dní.
"Při nehodách přišlo o život dvacet lidí, což je letošní jedenáctý nejvyšší počet usmrcených v jednom týdnu. Stejného počtu bylo dosaženo také ve 44. týdnu. Dalších 489 lidí bylo zraněno, z toho 71 těžce. Z pohledu regionů se stalo nejvíc nehod v hlavním městě (438) a na severní Moravě (249), nejméně potom v jižních Čechách (49)," konstatuje Petr Sobotka z policejního prezidia.
Nejnebezpečněji bylo v Praze, naopak nejbezpečněji v jižních Čechách.
"Počet usmrcených byl nejvyšší v úterý a ve středu, kdy na silnicích shodně zemřelo pět lidí. Čtyři lidé zemřeli při čtvrtečních dopravních nehodách. Nejpříznivěji skončily nedělní nehody, kdy jsme nezaznamenali žádné ztráty na životech," uvádí Petr Sobotka.
Tradičně nejohroženějším druhem byli řidiči osobních aut.
"Z 20 usmrcených lidí bylo devět řidičů osobního automobilu, tři spolujezdci, jeden řidič motocyklu, tři chodci a čtyři cyklisté," konstatuje Petr Sobotka.
Relativně hezké počasí stále trvá, a tak někteří otužilí motorkáři ještě nezazimovali.
"Naše posádka zasahovala u havárie motocyklisty, který nezvládl řízení svého stroje a uklouzl v zatáčce na štěrku. Následně spadl s motorkou do příkopu a potom na louku. Řidič si při pádu zlomil pravé předloktí, naše posádka mu zlomeninu zafixovala a převezla ho na další chirurgické ošetření do nemocnice," popisuje Bořek Bulíček.
Hasiči pak v minulém týdnu řešili požár, který vznikl zablokováním zadního kola kamiónu.
"Na místo mezi tím vyrazili čtyři jednotky protipožární ochrany z Brna a okolí. Hasiči dostali požár pod kontrolu za několik minut. V nákladním prostoru však stále žhnulo a prohořívalo zhruba třicet balíků lisovaného papíru a jejich dohašování by neúměrně dlouho blokovalo uzavřenou rychlostní komunikaci. Polský řidič proto návěs opět připojil k tahači a odvezl o půl kilometru dál na parkoviště motorestu. Tam hasiči postupně vytahovali balíky z přívěsu na vozovku a prolévali je vodou. Také komunikaci omyli vodou. O něco déle než za hodinu tak policisté přestali odklánět dopravu a na rychlostní silnici ve směru z Brna do Mikulova byl obnoven provoz. Požár návěsu způsobila technická závada na pravé části zadní nápravy," popsal událost hasič Petr Kopáček.