Velkoprostorová auta ve Frankfurtu - Ford C-Max versus Peugeot 5008

16. září 2009 13:02

Každý člověk potřebuje prostor. A to se týká i aut. Ostatně, právě proto vznikly i takzvané velkoprostorové vozy se zvýšenou karosérií. Na světovém autosalonu ve Frankfurtu jich podle potkáte nepočítaně. Mezi nimi jsou k vidění i dvě světové premiéry na podvozcích nižší střední třídy, neboli třídy, pro kterou se vžil název "třída Golf". Na stánku francouzského Peugeotu se chlubí modelem 5008, u Fordu zase stále leští dvě varianty druhé generace C-Maxu.

Zatímco první C-Max se dal koupit v jedné karosářské verzi a jako pětimístný, jeho druhá generace kopíruje trend, který razí francouzské modely Citroën Picasso a Renault Scenic. Totiž, že nabízejí dvě odlišné varianty stejného modelu - menší a větší.

"U nového C-Maxu budou hned dvě varianty: Jedna kratší pětimístná, druhá delší sedmimístná s posuvnými bočními dveřmi," vysvětluje Martin Linhart z českého zastoupení Fordu.

A větší má delší rozvor a v názvu ještě slovíčko Grand. Stejně jako u Picassa a Scenicu jsou navíc obě verze odlišeny i vnějším vzhledem. Ten vychází ze studie Iosis-MAX vystavené letos na jaře v Ženevě. To konkurenční Peugeot 5008 má jeden design a rozměry, ale také dvě varianty podle vnitřního uspořádání pěti nebo sedmi míst.

"Ve druhé řadě sedadel má tři samostatná sedadla a další dvě jsou ve třetí řadě. Ta se dají velmi jednoduše složit do podlahy, kde vytvoří rovnou ložnou plochu," doplňuje Radka Matthey z Peugeotu Česká republika.

Pod kapotou modelu 5008 se objeví celkem pět motorů, z toho tři dieselové. V nabídce bude i benzínová jednašestka s turbem a výkonem 115 kilowatů (156 koní). Taky C-Max nabídne moderní nízkoobjemový přeplňovaný benzínový motor s vysokým výkonem a objemem 1,6 litru.

"V tomto autě se poprvé v historii objeví motor, kterému u nás říkáme eko-boost. Tento typ motorů používá přímého vstřiku benzínu a přeplňování, aby snížil emise CO2 a zvýšil výkon," říká Martin Linhart.

Obě verze Fordu C-Max se na českém trhu objeví ve druhé polovině příštího roku, proto jejich ceník ještě neexistuje. Peugeot 5008 se k zákazníkům dostane dřív.

"Uvedeme ho na začátku příštího roku. Na cenu je ještě brzo, ta zatím není stanovena," vysvětluje Radka Matthey.

autor: jař
Spustit audio